اقتصاد در نشست ١٧١ بر سیاست غلبه کرد

اقتصاد در نشست ١٧١ بر سیاست غلبه کرد
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان، منطق اقتصادی بر منطق سیاسی پیروز شد.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا گفت: عربستان پیش از نشست اخیر اوپک بر سر تولید روزانه نفت از موضع سیاسی برخورد می‌کرد و نمی‌گذاشت که سهم تولید نفت ایران در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند اما  وقتی پای میز مذاکره نشست و توضیحات وزیر نفت را شنید از موضع خود کوتاه  آمد.

وی ادامه داد: با بهره ‌گیری از دیپلماسی اقتصادی می‌توان به اقتصاد و بهبود کسب و کار کشور رونق بخشید و  طرح‌های عمرانی را در صنایع بالادست و پایین دست نفت در کشور توسعه داد. 

یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با توافق اعضا برای کاهش تولید تا سقف ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز همراه بود و در این توافق روسیه نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد که برای همراهی با اوپک ٣٠٠ هزار بشکه از تولید خود خواهد کاست.  همچنین در پی  این  توافق برای کاهش و تثبیت سطح تولید، عربستان تولید خود را ٤٨٦ هزار بشکه در روز کاهش می دهد.

ایران تنها کشوری است که نه تنها تولید آن در ٦ ماه نخست سال آینده میلادی کاهش نیافت، بلکه مجاز به افزایش تولید تا ٩٠ هزار بشکه در روز شد.

۱۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰
تعداد بازدید : ۴۳۲