توافق برای واگذاری 30 درصد درآمد نفت به بخش خصوصی انجام شده است

توافق برای واگذاری 30 درصد درآمد نفت به بخش خصوصی انجام شده است
قائم مقام صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد: توافق اولیه مساله واگذاری 30 درصد درآمد نفت به بخش خصوصی انجام شده است و آمادگی خود را برای حمایت از بخش خصوصی با تحت پوشش قرار دادن صادرات اعلام می‎کنیم.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، باقر دزفولی در چهارمین گردهمایی بین‎المللی‌ نامداران صنعت و تجارت ایران در مشهد گفت: برای رفع مشکلات تولید باید بخشی از تولیدات و صنایع برای صادرات در نظر گرفته شود همان طور که در سال گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که سهمی از تولید هر واحد تولیدکننده باید اختصاص پیدا کند به صادرات تا بتوانیم مشکلات تولید را حل کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید بازار را توسعه دهیم و به بازار داخلی اکتفا نکنیم.

دزفولی لازمه موفقیت را پیشی بر ابزارهای حمایتی دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که داریم این است که صادرکنندگان ما از ابزارهای حمایتی در کشور مطلع نیستند در صورتی که این ابزارهای حمایتی از سازمان توسعه، بانک توسعه و بیمه‌ نامه‌های مختلف، راه را برای گسترش فعالیت در عرصه صادرات هموار می‌کند.

وی تصریح کرد: برای کسب موفقیت‌ باید برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشیم و از حمایت دولت برخوردار باشیم همچنین به دنبال استفاده از ابزارهای علمی به روز برای ورود به بازارهای جدید استفاده کنیم.

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۲۳:۵۹
تعداد بازدید : ۹۶۴