مذاکره با شرکت‌های اروپایی برای ساخت و توسعه پالایشگاه‌های ایران

مذاکره با شرکت‌های اروپایی برای ساخت و توسعه پالایشگاه‌های ایران
معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از مذاکره با شرکت های خارجی از جمله کشورهای اروپایی برای ساخت و توسعه پالایشگاه های ایران خبر داد.

شاهرخ خسروانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تا کنون هفت تفاهم نامه و قرارداد با شرکت های مختلف چینی، ژاپنی و کره ای در این زمینه بسته شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری خارجی  فرآیند پیچیده ای است، زیرا برخی از کشورهایی که قصد سرمایه گذاری دارند ضمانت های اجرایی مورد نظر را می خواهند تا امنیت سرمایه گذاری آن ها حفظ شود.

وی افزود: از سوی دیگر سرمایه گذاری خارجی فرآیندی است که دو تا سه وزارت خانه از جمله وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارای ... درگیر آن هستند. در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت های خارجی هستیم و جزییات هر مذاکره ای که نهایی شود  اعلام خواهد شد. در این زمینه بسیاری از شرکت های  اروپایی هم اعلام آمادگی کرده اند و در حال مذاکره با این شرکت ها هم هستیم.

صادرات ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه فرآورده نفتی از بندر ماهشهر و بندرعباس

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه با اشاره به گسترش اسکله ماهشهر، اظهار کرد: شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای صادرات فرآورده های نفتی دارای دو اسکله بزرگ بندرعباس و ماهشهر است که با توجه به نیازهایی که داریم درحال گسترش، بهبود و افزایش زیرساخت های این اسکله ها هستیم.

خسروانی ادامه داد: در حال حاضر به طور  متوسط حدود ۴۵۰  تا ۵۰۰ هزار بشکه فرآورده نفتی از این دو اسکله صادر می شود، اما این اسکله ها به زیرساخت هایی نیاز داشت که امور مربوط به این زیرساخت ها طبق روال در حال انجام است و محدودیتی برای صادرات از این دو اسکله وجود ندارد.

۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۵۷۳