هند خواستار تسریع در واگذاری پروژه فرزاد ب شد

هند خواستار تسریع در واگذاری پروژه فرزاد ب شد
هند از ایران درخواست کرد تا با تکمیل مذاکرات چند ماهه، در واگذاری حق توسعه میدان گازی فرزاد ب در خلیج فارس به شرکت او ان جی سی ویدش هند تسریع کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، هند از ایران درخواست کرد تا با تکمیل مذاکرات چند ماهه، در واگذاری حق توسعه میدان گازی فرزاد ب در خلیج فارس به شرکت او ان جی سی ویدش هند تسریع کند.
دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند دیروز در دیدار با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی اش خواستار تسریع در واگذاری حق توسعه میدان گازی فرزاد ب به شرکت هندی شد.
پرادهان پس از این دیدار اظهار داشت: «روابط ما بسیار گسترده تر از روابط عادی (دوجانبه) است... ما ما در دوران سخت (تحریم های آمریکا و غرب) در کنار آنها (ایران) بودیم و به خرید نفت از ایران ادامه دادیم.»
وی افزود: «من امیدوارم آنها فرآیند (واگذاری حق توسعه میدان فرزاد ب به شرکت هندی) را در طی بازه زمانی توافق شده تکیمل کنند.»
در ماه اکتبر، دو کشور آخرین فرصت انعقاد توسعه میدان فرزاد ب را از ماه نوامبر به ماه فوریه تغییر دادند.
پرادهان گفت: «من به انعقاد این قرارداد در طی بازه زمانی تعیین شده امیدوار هستم.»
ظاهرا ایران از طرح 10 میلیارد دلاری ارائه شده از سوی شرکت او ان جی سی ویدش برای توسعه ذخایر گازی 12.5 تریلیون فوت مکعبی این میدان راضی نیست.
تهران معتقد است 5 میلیارد دلاری هزینه ای که شرکت او ان جی سی ویدش و شرکایش قصد دارند برای توسعه این میدان انجام دهند بالاست و باید کاهش یابد. شرکت او ان جی سی نرخ ثابتی سود در این پروژه دریافت خواهد کرد و همه سرمایه گذاری انجام شده برای توسعه این میدان را نیز از ایران پس خواهد گرفت.
۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۶۱۰