رشد 20 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال 95

رشد 20 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال 95
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ارزیابی ها و آمارهای موجود نشانگر آن است که تولید انواع محصولات پتروشیمی امسال 20 درصد افزایش یافته است.
مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: روند تولید خوشبختانه ازشرایط مطلوبی برخوردار است و با توجه به افزایش حجم خوراک و نیز وارد مدار تولید شدن چند طرح جدید ظرفیت تولید تاکنون رشدی20 درصدی را رقم زده است.
وی افزود: بازگشت وآغاز همکاری دوباره لایسنسور های خارجی به چند مجتمع پتروشیمی نیز توانست میزان تولید را در مجتمع هایی مانند تندگویان و اروند و همچنین چند مجتمع پتروشیمی دیگر افزایش دهد و فرایند تولید ارتقا یافت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه طرح های توسعه ای پتروشیمی که از ابتدای سال تاکنون به بهره برداری رسیده اند اکنون تولید خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند، گفت: امید است با ایجاد شرایط مورد نیاز برای افزایش تولید، این مجتمع ها بتوانند با تمام ظرفیت اقدام به تولید کنند.
مجوز های جدید در راه است
شاهدایی ادامه داد: سرمایه گذاری های جدید می تواند برنامه های توسعه ای در صنعت پتروشیمی را محقق کند و افزون بر طرح هایی که در حال ساخت هستند، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بررسی های دقیق و جامع اقدام به صدور مجوزهای جدید خواهد کرد و وزارت نفت نیز خوراک را درصورت تائید شرایط سرمایه گذاران و توجیه پذیر بودن طرح های توسعه ای تامین می کند.
وی تصریح کرد: پایش طرح ها به صورت مستمر و با نظارت کامل انجام می شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: درخواست های جدیدی برای سرمایه گذاری و ساخت مجتمع های جدید پتروشیمی در برخی از مناطق آزاد و ویژه ارائه شده است که درصورت واجد شرایط بودن متقاضیان مجوزهای لازم صادر خواهد شد.
۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۵۷۷