بازار سرمایه ایران یکی از جذاب ترین بازارهای دنیا برای سرمایه گذاری است

بازار سرمایه ایران یکی از جذاب ترین بازارهای دنیا برای سرمایه گذاری است
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که بازار سرمایه ایران یکی از جذاب ترین بازارهای دنیا برای سرمایه گذاری است گفت: ایران پس از برجام وارد مرحله جدیدی از حیات اقتصادی خود شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ شاپور محمدی در مراسم افتتاحیه بیستمین مجمع عمومی شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه که صبح امروز در هتل اسپینانس پالاس تهران برگزار شد، اظهار امیدواری کرد این نشست عواید بسیار خوبی برای کلیه اعضا به ارمغان بیاورد و بهترین تصمیم ها با خرد جمعی حاضرین اتخاذ شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران یکی از جذاب ترین بازار های دنیا برای سرمایه گذاری برشمرد و افزود: همانگونه که مستحضرید کشور ایران بعد از «برجام» وارد مرحله جدیدی از حیات اقتصادی خود شده و در این راستا بازار سرمایه ایران نیز متاثر شده است که بر این اساس امروز می توان گفت که بازار سرمایه ایران یکی از پر پتانسیل ترین بازارهای نوظهور جهان به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه ایران جذابیت های زیاد و روند روبه رشدی دارد افزود: همکاران ما در سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در تلاش بودند تا زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران را فراهم کنند.
رییس سازمان بورس افزود: حاصل این تلاش ها پیاده سازی استانداردهای بین المللی در بازار سرمایه ایران و در پی آن عضویت در مجامع بین المللی همانند IOSCO، ایجاد زیرساخت های قانونی حمایت از سرمایه گذاران خارجی و تسهیل امور مرتبط با آن، تصویب مدل آبی (Blue Model) برای تسهیل امور تسویه سرمایه گذاران خارجی و غیره بوده است.
سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه از دیگر برنامه های بازار سرمایه ایران و شرکت سپرده گذاری مرکزی برقراری رابطه با سایر بازار های دنیا است گفت: پروژه اتصال به سپرده گذاری کره جنوبی نهایی شده است.
۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۴۱۸