نعمت زاده خبر داد برقراری تجارت ترجیحی ایران با کشورهای اوراسیا تا ۳ ماه آینده

نعمت زاده خبر داد برقراری تجارت ترجیحی ایران با کشورهای اوراسیا تا ۳ ماه آینده
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس تفاهمات صورت گرفته با کشورهای اوراسیا شامل روسیه، روسیه سفید، قزاقستان، قرقیزستا ن و ارمنستان تجارت ترجیجی آنها با ایران ۳ ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ محمدرضا نعمت‌زاده در چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک اظهار کرد: با روش‌های فعلی نمی‌توان در شرایط فعلی کسب و کار در جهان کار کرد و نیاز به دانش و تئوریهای روز و مدیریت اقتصادی داریم.

وی افزود: در سالهای بعد از انقلاب و در زمان انقلاب فرهنگی در کشور نباید دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کردیم اما از بالا اینطور صلاح دانستند که دانشگاه‌ها را تعطیل کنند و من نیز چون احساس می‌کردم که با کمبود مدیر در کشور روبرو هستیم طرح کارورزی را ایجاد کردیم و با آموزش جوانان آنها را در صنایع مختلف توزیع کردیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اکنون این مدیران در بخشهای مختلف اقتصادی کشور مشغول به فعالیت هستند هرچند ما هزاران مدیر را از دست دادیم. 

* سالانه 13 میلیون قطعه چک بلامحل در ایران صادر می‌شود

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه مدیر ارشد در دنیا حق‌تعالی است تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور سالانه 12 تا 13 میلیون چک برگشتی در جمهوری اسلامی کشیده می‌شود در حالی که چک کشیده شده باید همان روز نقد و پرداخت شود. 

وی افزود: یعنی ما انقدر لاابالی شده‌ایم که چکی را صادر و امضا می‌کنیم اما پشتوانه مالی لازم را ندارد که این امر به معنی از دست رفتن بزرگترین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی یعنی اعتماد داست. 

* برقراری تجارت ترجیحی ایران با کشورهای اوراسیا تا سه ماه آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه در بخش صنعت و تجارت مهمترین امر مدیریت است، گفت: براساس تفاهمات صورت گرفته با منطقه اوراسیا شامل روسیه، روسیه سفید، قزاقستان و ارمنستان تجارت ترجیحی آنها با ایران تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و بعد به سمت تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا خواهیم رفت. 

نعمت‌زاده گفت: در مدیریت استراتژیک باید زمینه‌های مختلف اقتصادی و شرایط درون و برون از کشور را شناسایی کرد و روند گذشته آن را مشاهده کرد و اذعان داشت که ارزانترین آموزش این است که از تجارب دیگران بهره بگیریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: قانون تجارت ایران که در سال 1311 تدوین شده است اصلاحیه‌های جزئی دارد که براساس تغییرات ایجاد شده به زودی به مجلس ارائه می‌شود. 

۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۵۶۳