قزاقستان در نشست تولیدکنندگان نفت حضور می‌یابد

قزاقستان در نشست تولیدکنندگان نفت حضور می‌یابد
وزیر انرژی قزاقستان از حضور خود در نشست تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین خبر داد، اما از میزان کاهش تولید این کشور سخن نگفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قناعت بزومبایف، سه شنبه (١٦ آذرماه) اعلام کرد که در نشست تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک که قرار است برای نهایی کردن توافق محدود کردن تولید، ٢٠ آذرماه در وین برگزار شود، حضور می‌یابد.

وی در پاسخ به میزان کاهش سطح تولید نفت قزاقستان گفت: ما بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک نیستم، باید ببینیم موضع دیگر کشورها در این باره چیست.

کشورهای عضو اوپک چهارشنبه گذشته (١٠ آذر ماه) در باره کاهش تولید روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت از آغاز ماه ژانویه ٢٠١٧ به منظور کاهش مازاد عرضه جهانی و بهبود قیمت‎ها، توافق کردند.

اوپک امیدوار است که کشورهای تولید کننده عمده غیرعضو نیز با کاهش تولید به میزان ٦٠٠ هزار بشکه در روز، با اعضای این سازمان در اجرای توافق یادشده همکاری کنند.

روسیه اعلام کرده است که تولید خود را تا حدود ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

ناطق علی‌یف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان نیز پیش‌تر اعلام کرده که آماده است در صورت دعوت شدن، در نشست یاد شده حضور یابد.

محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان و پدرو خواکین کولد ول، وزیر انرژی مکزیک هم از شرکت در نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک خبر دادند.

۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۴۴۶