حمایت از سرمایه گذاران پتروشیمی با سوبسید

حمایت از سرمایه گذاران پتروشیمی با سوبسید
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم،گفت: خوراک پتروشیمی ها باید با نرخ متعادل و گاهی با دادن سوبسید همراه باشد تا سرمایه گذار راغب به سرمایه گذاری در بالادست و صنایع پایین پتروشیمی باشد.
حسن بهرامیان عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از توسعه صنعت پتروشیمی اظهارکرد: قیمت و تامین خوراک مهمترین موضوعی است که سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در نظر می گیرد. بنابراین مجلس باید در بحث خوراک پتروشیمی ها نظارت داشته باشد تا با یک نرخ متعادل و گاهی با دادن سوبسید همراه باشد تا سرمایه گذار راغب به سرمایه گذاری در صنعت بالادست و نیز تکمیلی پتروشیمی باشد.
وی با بیان این که صنعت پتروشیمی صنایع پایین دستی بسیاری برای اشتغال زایی دارد، گفت: مجلس در کنار تسهیل قوانین برای سرمایه گذاران خارجی برای حضور سرمایه گذاران داخلی نیز می تواند ازطریق بانک ها مصوباتی داشته باشد تا شرایط خاص و ویژه ای برای سرمایه گذاری در این صنعت برای دریافت و پرداخت وام در نظر گرفته شود. به گونه ای که بانک ها به راحتی تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران در زمان ساخت و در زمان بهره برداری به عنوان سرمایه در گردش قرار دهند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم خاطر نشان ساخت: مشکل دیگری که برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی وجود دارد این است که هنوز میزان مشارکت بخش خصوصی و دولتی در سرمایه گذاری ها مشخص نیست. این موضوع در تصمیم گیری سرمایه گذار مهم است.
حسن بهرامیان با بیان اینکه شاخصه های مهم بازار برای سرمایه گذار حائز اهمیت است عنوان کرد: مجلس باید به همه موارد توجه کند زیرا سرمایه گذار با توجه به همه موارد و هزینه و سود برای سرمایه گذاری اقدام خواهد کرد. بازار داخلی، خارجی و تعرفه گمرکی مواردی است که تعیین کننده بر تصمیم سازی در مجلس است. 
۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۵۲
تعداد بازدید : ۵۴۲