کمیته مشترک بازرگانی ایران و پاکستان تشکیل می‌شود

کمیته مشترک بازرگانی ایران و پاکستان تشکیل می‌شود
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به‌زودی کمیته مشترک بازرگانی ایران و پاکستان را تشکیل خواهیم داد، هدف ما شناخت ظرفیت‌های همکاری، شناسایی فعالان تجاری و افزایش حجم مبادلات میان ایران و پاکستان است.

به گزارش شانا، پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، دیروز (سه‌شنبه، ١٦ آذرماه) در دیدار با محمد اعجاز الحق، مشاور ارشد اتاق مشترک پاکستان - ایران با تاکید بر ظرفیت بالای موجود برای توسعه روابط تجاری میان تهران و اسلام آباد گفت: به‌زودی کمیته مشترک بازرگانی ایران و پاکستان را تشکیل خواهیم داد و پش از مدتی آن را به اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان بدل می کنیم.

وی حل مسائل و مشکلات بانکی را در توسعه روابط ٢ کشور مهم خواند و افزود: به‌عنوان بخش خصوصی برای توسعه روابط تجاری پیگیر تفاهم‌ها و موافقت‌نامه‌های امضا شده هستیم، هدف ما شناخت ظرفیت‌های همکاری، شناسایی فعالان تجاری و افزایش حجم مبادلات میان ایران و پاکستان است.

سلطانی ضمن اعلام آمادگی اتاق ایران برای هرگونه همکاری در توسعه روابط، تصریح کرد:  ما به‌عنوان اتاق‌های بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی باید برای پیشرفت و توسعه مناسبات و روابط اقتصادی تلاش کنیم تا پیشرفت ونتایج مورد نظر حاصل شود.

محمد اعجاز الحق، عضو شورای ملی پاکستان نیز در این دیدار بر تلاش برای افزایش حجم مبادلات تجاری ٢ کشور، رفع موانع بانکی، حل مشکلات به وجود آمده به واسطه تحریم‌ها، حذف تعرفه‌ها، رفع مشکلات حمل‌ و نقل، برگزاری نمایشگاه‌ها در ٢ کشور، تبادل هیئت‌های تجاری و حضور تجار ٢ کشور در همایش‌ها و سمینارها برای شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها تاکید کرد.

وی با بیان این که سال آینده دو نمایشگاه تخصصی پاکستان در تهران و مشهد برگزار می‌شود، خواستار برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در پاکستان شد و گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه، تجار و اعضای اتاق ایران و سایر اتاق‌های شهرستان‌ها می‌توانند همایش و سمینارهایی را به صورت دو طرفه برگزار کنند.

مشاور ارشد اتاق مشترک پاکستان - ایران با اشاره به ایجاد کریدور تجاری میان چین و پاکستان و پروژه خط انتقال گاز ایران و پاکستان، افزود: برای حوزه انرژی و نیروگاه‌ها، ٤٥ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری در نظر گرفته شده و ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌ گذاری مشترک و افزایش حجم روابط تجاری وجود دارد.

اعجاز الحق خواستار تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و پاکستان شد و گفت: توسعه ارتباط میان تجار ٢ کشور و شناسایی ظرفیت‌های موجود، با تشکیل این شورا محقق می‌شود.

عضو شورای ملی پاکستان عنوان کرد: ‌‌اولویت اصلی اتاق مشترک پاکستان و ایران، حل مشکلات بانکی و مشکلات دیگر با هدف توسعه روابط تجاری ٢ کشور است.

۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۵۹۶