ایران بازاری امن برای سرمایه گذاران خارجی است

ایران بازاری امن برای سرمایه گذاران خارجی است
وزیر امورخارجه گفت: ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه بوده که فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم كرده است.

به گزارش شانا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، دیروز (سه‌شنبه، ١٦ آذرماه) در نخستین همایش تجاری ایران و ژاپن در توکیو گفت: ایران و ژاپن مشترکات فراوانی دارند که می‌تواند به توسعه روابط و مناسبات دوجانبه منجر شود، همچنین ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است که فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده که بتوانند از بازار پرسود آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: روند پیشرفت در ایران سال‌های پس از تحریم‌ها به سبب توافق هسته‌ای که میان کشورهای ١+٥ با ایران صورت گرفته، تسریع شده است.

ظریف تصریح کرد: ایران علاقه‌مند به تجارت و همکاری اقتصادی با دنیاست و البته در این بین، توجه به منافع کشور و تامین آن نیز برای ما اهمیت بسزایی دارد و در این مورد اتکا ویژه‌ای به مردم و توانایی‌های آن‌ها داریم.

وزیر امورخارجه عنوان کرد: ایران، کریدوری برای اتصال جنوب به شمال از بندرعباس تا کشورهای خلیج فارس و از بندر چابهار به آسیای مرکزی و از آنجا به آذربایجان و قفقاز است و این موضوع سبب می‌شود تا ایران به شکل مقتدرانه با اقتصاد جهانی وارد تعامل شود.

وی با بیان این که شرکت‌های خصوصی ایران آمادگی و توانایی آن را دارند که وارد تعامل با ژاپن و دیگر کشورها شوند، از بخش خصوصی ژاپن نیز خواست با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی در ایران، آماده ورود به بازار کشورمان باشند.

ظریف پیش از عزیمت به ژاپن، سفری به هند و چین داشت و حضور در توکیو بخش پایانی سفر دوره‌ای و از پیش برنامه ریزی شده  وزیر امور خارجه  به شمار می رود.

ملاقات با نخست وزیر ژاپن، وزیران خارجه، صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن و رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن از جمله برنامه‌های ظریف در این سفر ٢ روزه اعلام شده است.

در این سفر رؤسای ٣٨ شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، ١٥ شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری‌های علمی و فناوری و هشت بانک تجاری به همراه دیگر مقام‌های صنعتی، بازرگانی و علمی وزیر امورخارجه ایران را همراهی می‌کنند.

۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۵۹۷