رشد شاخص با محور صنایع بزرگ

شاخص کل بورس امروز ۵۱۱ واحد رشد کرد و.معامله‌گران بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد معاملاتی پرحجم در نمادهای معاملاتی بزرگ بودند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای کگل، کچاد، وامید و فخوز با رشد حدود ٥١١ واحدی به ارتفاع ٨١,٣٤١ رسید که در این بین نمادهای پارسان و بفجر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.
امروز گروه پتروشیمی و بخصوص متانول و اوره سازها با گرایشی مثبت دنبال شدند، امری که به نظر می رسد با ادامه رشد قیمت های جهانی نفت و تقویت شاخص دلار خارجی و داخلی امری منطقی بوده و موجب خواهد شد علاوه بر صعودی میان مدت برای گروه های مذکور، قرار گرفتن در کانون توجه فعالین بازار را درپی داشته باشد.
 سهام داران بورسی امروز 75 میلیون و 863 هزار سهم از سهام این صنعت را به ارزش 251 میلیارد و 130 میلیون ریال خریداری کردند .
در معاملات امروز بازار سهام، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در آخرین قیمت کاهش 0.51 درصدی و در قیمت پایانی افت 0.41 درصدی داشت. 
پتروشیمی خارک اما در این روز رشد 3.72 درصدی را تجربه کرد. گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان هم امروز در آخرین قیمت 0.89 درصد کاهش و در قیمت پایانی 0.56 درصد کاهش داشت.
پتروشیمی شیراز امروز روندی مثبت در معاملات خود سپری کرد. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی با رشدی 4.96 درصدی به 2709 ریال رسید. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم در این روز در قیمت پایانی نوسان اندک 0.28 درصدی را تجربه کرد.
پتروشیمی شازند امروز در آخرین قیمت 0.04 درصد مثبت بود اما در قیمت پایانی بدون تغییر باقی ماند. پتروشیمی زاگرس هم در این روز رشدی 5 درصدی را برای سهام داران خود به ارمغان آورد. همچنین پتروشیمی کرمانشاه امروز را با نوسانی در حد صفر به پایان برد.  پتروشیمی پردیس هم نوسان خاصی را تجربه نکرد. در این روز پتروشیمی خراسان با رشدی 1.63 درصدی همراه شد. پتروشیمی جم هم امروز را تقریبا بدون تغییر بود.
پتروشیمی فناوران امروز با رشدی 1.08 درصدی به 16 هزار و 925 ریال رسید. پتروشیمی مارون هم امروز را با معاملاتی مثبت پشت سر گذاشت. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی 3.71 درصد رشد داشت.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام بازاری پرتکاپو و شاداب‌تر از روزهای گذشته بود  و افزون بر پتروشیمی ها گروه های همچنان معدنی ها و فلزات اساسی را لیدرهای خود می‌دانست.

۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۶:۳۷
تعداد بازدید : ۷۳۶