خیز پازارگاد برای توسعه گردشگری دریایی در عسلویه و بوشهر

خیز پازارگاد برای توسعه گردشگری دریایی در عسلویه و بوشهر
شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد با ایجاد طرح جدید دهکده گردشگری در دو منطقه عسلویه و بوشهر در نظر دارد تا از بسترهای دریایی، دریاچه ها و تالاب ها در امرگردشگری استفاده کند.
حمید سلیمانی مشاور دهکده گردشگری پازارگاد درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: هدف ما این است که مردم را برای تفریح به درون خلیج فارس ببریم و تلاش داریم تا فعالیت های مختلفی مانند تفریح، پذیرایی، اقامت، ورزش، برگزاری همایش و فعالیت های فرهنگی و هنری انجام دهیم و از این طریق از طبیعت آبی کشور به بهترین شکل استفاده کنیم. 
سلیمانی افزود: ما می توانیم ساحل خلیج فارس را به محلی برای تفریح خانواده ها درکنارهم تبدیل کنیم و از آنجایی که معمولا بانوان برای استفاده از دریا با محدودیت مواجه هستند، امکانات تفریحی و رفاهی ویژه ای را با در نظر گرفتن تمامی مقررات وقوانین دراختیار بانوان قرار می دهیم و بر این اساس بانوانی را برای مشاغل مختلفی مثل ملوانی آموزش داده ایم و برای نخستین باردر کشور زنان به عنوان قایقران به گردشگران خدمات ارائه می کنند. 
وی در ادامه درباره روند بهره برداری از دهکده گردشگری گفت: فاز اول دهکده امید بوشهر تا پایان ماه جاری آغازبکارکرده و به بهره برداری می رسد و اگردهکده امید به طرح اضافه نشده بود می توانستیم زودتر از زمان تعیین شده از دهکده گردشگری دریایی واقع در عسلویه نیز بهره برداری کنیم. 
مشاور دهکده گردشگری پازارگاد، افزود: هر دو مجموعه فعالیت موازی انجام می دهند و پیش بینی می شود تا قبل از نوروز 1396 از تمام خدمات مجموعه بهره برداری شود. در این طرح زمان برای ما خیلی اهمیت دارد چون گردشگری دریایی تنها دو فصل تولید و بهره برداری دارد و اگر فصل بهره برداری را از دست بدهیم از منظر اقتصادی دو سال مالی را از دست داده ایم. فصل گردشگری دریایی به دلیل جبر دریا محدود است . 
سلیمانی در مورد گنجایش طرح برای ارائه خدمات به گردشگران گفت: ما سال گذشته حدود 20 هزار نفر را بیمه کرده و 16 هزار گردشگر داشتیم و این گردشگران بطور انحصاری کارکنان شرکت های پتروشیمی و شرکت های تابعه وزارت نفت بودند و البته بیش از این، ظرفیت خدمات رسانی نداشتیم. باتوجه به استقبال بی نظیر خانواذده های کارکنان در سال گذشته، طی برنامه ریزی های انجام شده امسال ظرفیت های گردشگری، دهکده را افزایش داه ایم می توانیم از این طرح به صورت دائمی استفاده کنیم و به بیش از 20 هزار نفر خدمات گردشگری ارائه کنیم.
وی در مورد طرح های ویژه دهکده گردشگری دریایی گفت: در کارگاه ها در حال ساخت کلبه هایی چوبی به همراه لوله های خلا در زیر آنها هستیم که این لوله های خلا باعث شناور شدن کلبه در سطح دریا می شود در حال حاضر پیش بینی می کنیم که حدود 10 تا 12 فروند آن در موج شکن دهکده گردشگری و بخشی از آن در جنگل نایبند مورد استفاده قرار گیرد. 
ویلاها، اقامتگاه های کپسولی در ساحل
سلیمانی در مورد اقامت گاههای ساحلی دهکده گردشگری گفت: ویلاها هم دیگر اقامت گاههای ساحلی دو خوابه به شکل یک کپسول بزرگ است که پنجره ای رو به دریا دارد و فضایی کوچک با امکانات کامل برای استفاده خانواده ها فراهم می کند. پیش بینی می شود تا پایان سال از 16 فروند آن بهره برداری شده و برای ساخت 40 ویولا برنامه ریزی شده است. خانواده های پتروشیمی در اولویت استفاده از ویولا قرار دارند. 
وی در پایان از اقدامات شرکت پازارگاد برای تدوین شیوه نامه گردشگری دریایی در کشور خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای تدوین شیوه نامه گردشگری دریایی صورت گرفته است و همکاری های خوبی از طرف سازمانهای مربوطه برای تدوین این شیوه نامه صورت گرفته است. 
۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۹۱۷