ارز آوری صنعت پتروشیمی تکیه گاهی برای بودجه

ارز آوری صنعت پتروشیمی تکیه گاهی برای بودجه
صنعت پتروشیمی با توجه به ارز آوری مطلوب محصولات صادراتی می تواند در تامین بودجه سالانه کشور بیش از گذشته نقش آفرین باشد.
محمد فیضی دبیر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که باید در صنایعی مانند پتروشیمی که ارزآوری بیشتری نسبت به سایر صنایع دارد سرمایه گذاری های لازم انجام گیرد اظهار کرد: اگر به صنایع ارزآور توجه بیشتری شود به طور یقین در تخصیص بودجه کمک خواهد شد و مجلس به دولت برای تقویت صنایع ارزآور کمک خواهد کرد.
وی افزود: صنعت پتروشیمی صنعتی است که سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی برای سرمایه گذاری دارد اما چون برخی از طرح های توسعه ای پتروشیمی در مکان های درست ساخته نمی شوند، سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در این صنعت نیستند. بنابراین مجلس باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد.
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس تاکنون از موافقت نامه های مالی که بین ایران و سایر کشورها بوده همه را مورد تصویب قرار داده است گفت: اگر سرمایه گذار به کشور بیاید مجلس همکاری لازم در این زمینه را انجام خواهد داد، اما کار اجرایی است و این گونه نیست که با مصوبه دادن از طرف مجلس مشکلات سرمایه گذاری حل شود.
محمد فیضی خاطر نشان ساخت: با وجود این که صنعت پتروشیمی می تواند ارزآوری بسیار خوبی برای کشور داشته باشد، اما تاکنون در این زمینه به دلیل وجودچالش های مختلف از جمله نبود سرمایه پیشرفت قابل قبولی حاصل نشده است. 
وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی می تواند با جذب سرمایه گذاری های جدید یکی از ارکان توسعه اقتصادی کشور طی سال های آتی باشد.
۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۸۱۲