تعمیر و راه اندازی کمپرسور پتروشیمی شهید تندگویان

کمپرسور کارخانه CTA 1 پتروشیمی شهید تندگویان تعمیر و راه اندازی شد.
به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی تندگویان محمد عیسی انوشا رئیس مجتمع این پتروشیمی ضمن بیان این مطلب گفت: این کمپرسور که وظیفه تامین هوای فرآیند اکسیداسیون کارخانه CTA1را برعهده دارد، بدلیل شکستگی دنده پینیون در روتور مرحله چهارو پنج دچارمشکل شده بود که جهت رفع اشکال از سرویس خارج گردید و پس از اصلاح و بالانس با موفقیت درمدارتولید قرارگرفت . 
رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان گفت: با توجه به شرائط و ویژگی های خاص فرآیندی و مکانیکی از جمله سرعت دورانی 15000 دور در دقیقه ، دبیNM3/h 120,000 ،فشارخروجیbar5/21 و دمای C0 191، این کمپرسورمنحصر به فرد بوده و هیچگونه نمونه مشابه ای ندارد و ساخت قطعات اصلی آن در داخل کشور سخت و درشرکت صاحب امتیازآن نیزبسیار زمانبر می باشد. ازسوی دیگر پتروشیمی شهید تندگویان تنها تولید کننده محصولات مهم و استراتژیک اسیدترفتالیک خالص وپلی اتیلن ترفتالات درکشور می باشدو تولیدات آن از اهمیت ویژه ای برای بازار مصرف برخوردار است، بنا براین به منظور تسریع در عملیات راه اندازی کارخانه ها ، با تدبیر ،همت وتلاش متخصصان پتروشیمی شهید تندگویان اقدام به تعمیر ، بالانس و نصب قطعه آسیب دیده نمودیم ،که انجام این کار با این سرعت دورانی و اندازه پینیون کاری بی سابقه بوده است. 
انوشا در ادامه گفت : در حال حاضر کمپروسور مذکور به نحو مطلوبی درمدار سرویس قرار گرفته ،کارخانه cta 1 نیز با 75 درصد ظرفیت در حال تولید می باشد ،همچنین روند افزایش ظرفیت تولید کارخانه به صورت آرام و متناسب با شرایط کمپروسور در دستور کار قرار گرفته است.
وی ضمن تشکر از زحمات بی دریغ مدیریت وکارکنان پتروشیمی شهید تندگویان، از حمایتهای مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین همراهی شرکت های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)وپتروشیمی مارون تقدیر و تشکر نموده اظهار امیدواری کرد با تدبیر ، تلاش و کوشش شرکت های سازنده داخلی شاهد ارتقا و خودکفایی در زمینه ساخت تمامی قطعات صنعتی درکشور باشیم.
قابل ذکر است پتروشیمی شهید تندگویان بزرگترین تولید کننده اسید ترفتالیک خالص و پلی اتیلن ترفتالات در کشور می باشد که در منطقه ویزه پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) قرار دارد.
۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۹۰۱