توسعه پتروشیمی کانادا از محل اعتبارهای سلطنتی

کانادا با هدف توسعه صنعت پتروشیمی خود قصد دارد تا دو طرح بزرگ پتروشیمی را با استفاده ازسرمایه گذاری های دولتی احداث کند.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ICIS، دولت محلی استان آلبرتا کانادا به تازگی اعلام کرد : دوات کانادا از محل اعتبارات سلطنتی500 میلیون دلار کانادا (معادل 376 میلیون دلار) در زمینه ساخت و راه اندازی دو واحد هیدورژن زدایی پروپان (PDH) و یک مجتمع تولید پلی پروپیلن سرمایه گذاری می کند.
یکی از واحدهای هیدروژن زدایی پروپان و همچنین واحد تولید تولید پلی پروپیلن، قرار است در استان آلبرتا و به صورت یک طرح مشترک (JV) میان شرکت های Pembina Pipeline و شرکت صنایع پتروشیمی کویت (PIC) به بهره برداری برسد.
هزینه احداث این پروژه معادل سه میلیارد و 800 تا چهار میلیارد و 200 میلیون دلار کانادا برآورد می شود.
مجتمع هیدروژن زدایی پروپان حدود 22 هزار بشکه پروپان در روز مصرف می کند. دولت محلی آلبرتا تاکنون ظرفیت تولید مجتمع پلی پروپیلن را اعلام نکرده است. با این حال پیشتر و در اوایل سال جاری میلادی، دو شرکت همکار در این طرح ظرفیت واحد یادشده را 800 هزار تن در سال اعلام کردند. 
دولت آلبرتا می گوید که این پروژه می تواند تا سقف 300 میلیون دلار کانادا، اعتبار حمایتی دریافت کند.
همچنین بر اساس اعلام دولت محلی، شرکت Inter Pipeline متعهد به راه اندازی دیگر واحد هیدروژن زدایی پروپان است. این واحد در منطقه Strathcona County استان آلبرتا به بهره برداری می رسد و هزینه احداث آن یک میلیارد و 850 میلیون دلار کانادا برآورد می شود.
واحد یادشده نیز تا سقف 200 میلیون دلار کانادا اعتبار حمایتی دریافت می کند.
۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۷۷۸