راه و رسم تولید ثروت

راه و رسم تولید ثروت
هر فردی می تواند مقدمات و اصول مدیریت پول را فرا بگیرد، اما مساله مهم این است که چگونه آنها را در دنیای واقعی که میزان موفقیت افراد را مشخص می کند، به کار می گیرد.
کسب و افزایش ثروت هم می تواند به مقوله ای پیچیده مبدل شده و ذهن افراد را به خود مشغول کند و هم می تواند بدون آنکه در کلاس های سطح بالای امور مالی شرکت کرد، محقق شود.

اما نکته هایی که در این روند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند شامل صبر، انضباط، تعهد و قضاوت صحیح می شوند. هر فردی می تواند مقدمات و اصول مدیریت پول را فرا بگیرد، اما مساله مهم این است که چگونه آنها را در دنیای واقعی که میزان موفقیت افراد را مشخص می کند، به کار می گیرد.

از این رو، در ادامه این مطلب چند اصل که در شروعی موفقیت آمیز موثر هستند را مورد بررسی قرار می دهیم.

فدا کردن

افرادی که در کسب و افزایش ثروت موفق هستند، هنگام شروع این روند موارد بسیاری را برای کسب چنین جایگاهی فدا کرده اند. آنها با هر آنچه که در اختیار داشته به زندگی پرداخته و تا حد ممکن از خرج های اضافی پرهیز کرده اند. آنها به نشان تجاری و پرستیژ اهمیت نداده اند. برای پس انداز پول، به جای رفتن به رستوران های گران قیمت، خود به آشپزی پرداخته، پوشاک خود را در زمان تخفیف تهیه کرده و استفاده از خودرو شخصی را کاهش داده و با سیستم حمل و نقل عمومی رفت آمد کرده اند. شرایط خوبی به نظر نمی رسد؟ بی شک، همینطور است، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر به فردی صرفه جو مبدل شوید، چه میزان پول می توانید پس انداز کنید.

بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید

یکی از مهمترین درس های مدیریت پول این است که بیش از 10 درصد از درآمد ماهیانه خود را در حساب بانکی قرار دهید که نباید در هیچ شرایطی به جز موارد اضطراری از آن برداشت کنید. برخی متخصصان، پس انداز 10 درصدی را توصیه می کنند، اما اگر برای تولید ثروت بسیار مشتاق هستید باید درصد بیشتری را به این مساله اختصاص دهید. اگر هزینه های خود را کاهش دهید می توانید این رقم را به 15 یا 20 افزایش دهید.

قرض دادن به دیگران را متوقف کنید

اگر از آن دست افرادی هستید که به راحتی پول به دیگران قرض می دهید، اکنون زمان آن رسیده تا نگرش خود را تغییر دهید. اگر این روند را ادامه دهید، هیچ گاه در طرح کسب و تولید ثروت خود موفق نخواهید شد. "نه گفتن" به موقع را در دستور کار خود قرار دهید. حتی مقادیری که به ظاهر اندک می رسند، پس از مدتی لیستی پر هزینه را روبروی شما قرار داده و ممکن است امیدی به بازگشت بخش قابل توجهی از آنها نباشد. در واقع نه گفتن بخشی از مهارت های مدیریت پول محسوب شده و این نکته را به خاطر بسپارید، در شرایطی که نتوانید خود را نجات دهید، قادر به نجات جهان نیز نخواهید بود.

بدهی های خود را پرداخت کنید

بدهی های خود را پرداخت کنید و دیگر برای خود بدهی ایجاد نکنید. یکی از مهمترین اصول تولید ثروت عدم برخورداری از بدهی است. اگر نمی توانید با پول نقد پرداخت کنید، تلاش کنید بر میزان بدهی های گذشته خود اضافه نکنید. این یکی از اصول طلایی مدیریت پول محسوب می شود.

تمام امکانات خود را در یک مکان به کار نگیرید

تولید ثروت نباید تنها با یک حساب بانکی صورت بگیرد. در این مسیر نیازمد تنوع بخشی به پس انداز خود بوده و مقداری از آن را باید سرمایه گذاری کنید. هنگامی که پس اندازتان به مبالغ قابل توجهی رسید، دیگر زمان مشاوره با یک مدیر مالی باتجربه و مطمئن که می تواند سطوح بالاتری از مدیریت پول مانند سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری و فعالیت بی خطر در بازار بورس را به شما آموزش دهد، فرا رسیده است.

از آموزه های حاصل از شکست دیگران استفاده کنید و این نکته را به خاطر بسپارید، تنها مسیر برای ثروتمند شدن یک شبه، برنده شدن در مسابقات بخت آزمایی است. البته یک اگر بزرگ در این مسیر وجود دارد؛ اگر در این مسابقات برنده شوید.

۴ مرداد ۱۳۹۱ ۲۲:۱۵
پول نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۲