آتش سوزی فازهای 20و 21 پارس جنوبی بدون هیچگونه تلفات جانی مهار شد+‌عکس

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: حادثه آتش سوزی در فازهای 20و21 پارس جنوبی با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی به کنترل در آمد و هم اکنون به طور کامل مهار شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به وقوع آتش سوزی که ساعتی پیش در فازهای 20و 21 پارس جنوبی بر اثر ‎نشتی برج متانایزر رخ داد گفت:به محض وقوع این حادثه در ساعت1:15 بامداد امروز(یکشنبه 5 دی ماه)ستاد بحران منطقه ویژه پارس تشکیل جلسه داد که خوشبختانه با همکاری و هماهنگی کلیه دستگاه ها و شرکت های مستقر در منطقه و از طرفی حضور به موقع نیروهای اتش نشانی ،حریق تحت کنترل در آمد و پس از  آن نیز مهار شد.



فرمانده ارشد ایمنی ،بهداشت،محیط زیست،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس گفت:این حادثه هیچگونه تلفات و آسیبی نداشته است و تنها 7 نفر که بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش اظهار ناراحتی می کردند درمان سرپایی بر روی آنها انجام شد و خوشبختانه پس از عملیات خنک سازی آتش به طور کامل مهار شد.











بهرام دشتی نژاد مدیر HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص حادثه بامداد امروز در فاز 20 و 21 عسلویه اظهار داشت: آتش سوزی در ساعت  1:30 بامداد امروز به سبب نشتی در قسمت پایینی برج متانایزر رخ داد که با تلاش نیرو های امدادی در کمتر از دو ساعت  مهار شد.

وی ادامه داد: هنوز علت اصلی حادثه مشخص نیست و بررسی برای یافتن علل اصلی حادثه ادامه دارد.

دشتی نژاد در خصوص میزان خسارات ناشی از این حادثه گفت: پس از بررسی های دقیق تر براورد اولیه از میزان خسارت اعلام خواهد اما این حادثه به حدی نبوده که تولید پالایشگاه را متوقف کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اعضای کمیته بحران نیز دوساعت بعد از اطفاء حریق و در حدود ساعت پنج صبح وضعیت عادی را در منطقه اعلام کردند، ضمن اینکه این حادثه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشته اشت.
۵ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۵۳۵