ایجاد راهکار اجرایی برای تامین ضمانت و گارانتی سرمایه گذاری

ایجاد راهکار اجرایی برای تامین ضمانت و گارانتی سرمایه گذاری
عضو هئیت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی، عنوان کرد: مشکلات تامین ضمانت و گارانتی برای ورود سرمایه های خارجی و نیز فناوری های جدید‌ یکی از مهم‌ترین‌ مسائلی است که تاکنون راهکاری اجرایی برای آن پیدا نشده است.
حسن تاجیک عضو هئیت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: صنعت پتروشیمی در سالیان اخیر نقش بسیار مهمی درتوسعه و اشتغال زایی کشور داشته است که البته با سرمایه گذاری های بیشتر این صنعت توانایی تبدیل به یک قطب قدرتمند اشتغال زایی را خواهد داشت. 
وی افزود: اما فقط این موضوع به تنهایی مهم نیست بلکه باید فرآیندی شکل بگیرد که فرصت های سرمایه‌گذاری درکشور فراهم شود، تا بتوان مشکلات صنعت پتروشیمی را برطرف کرد و بهتر است در مجلس و در جریان بررسی برنامه ششم توسعه مشخص شود که بسترهای مناسب ضمانتی و نحوه حمایت های دولتی چگونه باشد.
عضو هئیت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی تصریح کرد: مشکلات تامین ضمانت و گارانتی برای ورود سرمایه های خارجی و نیز فناوری های جدید‌ یکی از مهم‌ترین‌ مسائلی است که تاکنون راهکاری اجرایی برای آن پیدا نشده است و امید است بتوان حمایت بیشتری از موارد مورد اشاره را با کمک متولیان امر انجام داد.
حسن تاجیک با بیان این که صنعت پتروشیمی صنعتی هایتک است و وابستگی شدیدی به فناوری روز جهان دارد گفت: سرمایه گذاران داخلی به دلیل در اختیار نداشتن تکنولوژی در بخش های میانی علاقه ای برای تزریق منابع مالی در بخش پایین دست از خود نشان نمی دهند. البته مزایای ویژه ای همچون نرخ ارزان خوراک، بازدهی سریع در بخش بالادست هم در این میان بی اثر نیست. 
عضو هئیت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی خاطر نشان ساخت: باید در نظر داشت که تکنولوژی در یک فرآیند توسعه‌ای شکل می‌گیرد و زمان‌بر است. از طرفی پیوستگی و استمرار تکنولوژی بسیار مهم است و فرآیند پیچیده‌ای است. اما موضوع مهم این است که صنعت پتروشیمی برای بدست آوردن تکنولوژی، نیاز به کار و برنامه ریزی بیشتری دارد.
وی با بیان این که هرچند این صنعت طی سال های گذشته با مشکلات عدیده ای دست به گریبان بوده اما در حال حاضر بسیار خوب به ارزآوری کشور کمک می کند عنوان کرد: اگر فناوری های روز و خوراک کافی در اختیار صنعت پتروشیمی قرار بگیرد بطور یقین این صنعت می تواند در منطقه با رقبای بین المللی خود رقابت کند. 
۵ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۵۲۴