کاهش واردات روزانه بنزین به ۵ میلیون لیتر/افزایش عرضه بنزین یورو ۴ از ابتدای ۹۶

کاهش واردات روزانه بنزین به ۵ میلیون لیتر/افزایش عرضه بنزین یورو ۴ از ابتدای ۹۶
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با بهره برداری از دو طرح جدید بنزین‌سازی در پالایشگاه‌های بندرعباس و لاوان و همچنین بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از ابتدای سال ۹۶ توزیع بنزین یورو ۴ در کشور گسترش می یابد.

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 24 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 44 در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

وی افزود: با بهره برداری از دو طرح جدید بنزین‌سازی در پالایشگاه‌های بندرعباس و لاوان و همچنین بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از ابتدای سال 96 توزیع بنزین یورو 4 در کشور گسترش می یابد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: همچنین در برخی شهرها توزیع بنزین یورو 4 آغاز شده اما به صورت جامع و تثبیت شده نیست که تا پایان سال توزیع بنزین یورو 4 در چند شهر دیگر نیز به تثبیت می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه "به طور متوسط در نیمه نخست سال جاری 12 میلیون لیتر بنزین در هر روز وارد کردیم"، گفت: در نیمه دوم سال با عبور از پیک سفرهای تابستانی، میزان واردات بنزین کاهش یافته و هم اکنون چیزی در حدود 5 میلیون لیتر در روز واردات بنزین داریم.

به گزارش تسنیم، پیش از این معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی از کاهش واردات بنزین در نیمه دوم سال 95 و قطع واردات بنزین در سال 96 با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داده بود.

۶ دی ۱۳۹۵ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۵۳۸