پتروشیمی بندرامام بیش از 450 میلیون دلارمحصول صادر کرد

مجتمع پتروشیمی بندرامام موفق شد از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از یک میلیون و دویست هزار تن محصول به ارزش بیش از456 میلیون و ششصد و یازده هزاردلار را روانه بازارهای بین المللی کند.
به گزارش خبرنگار نیپنا، مجتمع پتروشیمی بندر امام تولید انواع محصولات خود را برای تامین نیاز داخل و نیز صادرات بر اساس برنامه ریزی های انجام شده انجام می دهد وصادرات از این مجتمع پتروشیمی روندی مطلوب را تجربه می کند.
این گزارش می افزاید: این مجتمع پتروشیمی درآبان ماه امسال بیش از91 هزارتن محصول به ارزش 42 میلیون دلار را به خارج از کشورصادر کرد.
گفتنی است که مدیر عامل مجتمع پتروشیمی بندر امام چندی پیش درگفتگو با نیپنا، از افزایش 20 درصدی تولید محصولات قابل فروش این مجتمع پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری خبر داده بود.
رضا امیری گفته بود: درشش ماه نخست سال امسال حدود 2.5 میلیون تن محصول قابل فروش تولید کردیم که نسبت به سال گذشته در حدود 20 درصد رشد داشته که در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شدند. این در حالی است که به دلیل کاهش قیمت انرژی در بازارهای جهانی این افزایش تولید از لحاظ ارزشی نسبت به سال های گذشته رشد چندانی نداشته است.
بیشترین محصول تولید شده در پتروشیمی بندر امام شامل گاز مایع، پروپان، بوتان است که به بازارهای بین المللی صادر می شود و بخش از آن در بازارهای داخلی عرضه می شود. 
همچنین،پلی اتیلن سنگین و سبک،PVC ، SBRدر بازارهای داخلی عرضه و محصول MTBE که به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تحویل می شود.
۶ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۵۱
تعداد بازدید : ۳۷۶