ایران و اتحادیه اوراسیایی موافقتنامه موقت تجارت آزاد امضا می کنند

ایران و اتحادیه اوراسیایی موافقتنامه موقت تجارت آزاد امضا می کنند
رئیس جمهور ارمنستان از احتمال امضای یک موافقتنامه موقت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک نیوز، رئیس جمهور ارمنستان از احتمال امضای یک موافقتنامه موقت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری خبر داد.
 سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان گفت، رئیس جمهوری ایران نسبت به امضای یک موافقتنامه موقت با اتحادیه اقتصادی اوراسیایی که منجر به ایجاد یک منطقه آزاد تجاری شود ابراز علاقمندی کرده است.
 سرکیسیان افزود، ارمنستان به شکلی فعالانه به مذاکرات میان ایران و کمیسیون اقتصادی اوراسیایی با هدف امضای سریع این موافقتنامه کمک می کند.
 رئیس جمهوری ارمنستان گفته کشورش به عنوان تنها عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی که دارای مرز زمینی با ایران است، بر توسعه پروژه های مشترک حمل و نقل و ترانزیتی از جمله ایجاد یک مسیر ترانزیتی از خلیج فارس به دریای سیاه متمرکز شده است. به گفته وی این مسیر «بستری برای اعضای اتحادیه اوراسیایی جهت دسترسی ایمن و آسان به خلیج فارس و اقیانوس هند فراهم خواهد کرد.»
سرکیسیان برای شرکت در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیایی به روسیه سفر کرده است.
اتحادیه اقتصادی اوراسیایی در سال 20155 به پیشنهاد روسیه به منظور تسهیل و مدرنیزه سازی تجارت کالا و خدمات بین روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان تشکیل شد.
۷ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۹۰۲