صادرات ۱۴.۶ میلیارد دلاری چین به ایران در ۱۱ ماه

صادرات ۱۴.۶ میلیارد دلاری چین به ایران در ۱۱ ماه
صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر با افت ۹.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴.۶ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک چین در جدیدترین گزارش خود از مبادلات 27.8 میلیارد دلاری ایران و چین در 11 ماهه ژانویه تا نوامبر 2016 خبر داد.

مبادلات تجاری دو کشور که در 11 ماهه سال میلادی گذشته 31 میلیارد دلار اعلام شده بود در مدت مشابه امسال با افت 10.4 درصدی به 27.8 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش سهم ایران از کل مبادلات تجاری چین در این دوره تنها 0.84 درصد بوده است. کل مبادلات چین با کشورهای جهان در این دوره 3305 میلیارد دلار گزارش شده است.

صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر با افت 9.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 14.6 میلیارد دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 16.2 میلیارد دلار به ایران صادرات داشته است.

واردات چین از ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر امسال نیز 13.2 میلیارد دلار اعلام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 11.3 درصدی داشته است. چین در ماه های ژانویه تا نوامبر سال قبل 14.8 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر این اساس تراز تجاری دو کشور در 11 ماهه سال جاری میلادی به میزان 1.4 میلیارد دلار به نفع چین بوده است.

۸ دی ۱۳۹۵ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۷۲۲