افزایش تولید پتروشیمی مهاباد از 160 به 300 هزار تن در سال

مدیرعامل پتروشیمی مهاباد از راه اندازی راکتور دوم این مجتمع در ماه آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این راکتور مجموع تولید از 160 هزار تن به 300 هزار تن در سال افزایش می یابد.

محسن مجیدی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: درحال حاضر ظرفیت تولید پتروشیمی مهاباد با یک راکتور در هر ساعت 20 تن، در هر ماه 13 تا 14 هزار تن و در سال نیز 160 هزار تن است که پس از راه اندازی دومین راکتور و دو برابر شدن تولید، ظرفیت تولید از 27 تن در هر ساعت، به 37 تن خواهد رسید.
وی با اشاره افزایش سالانه ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی از 160 هزار تن به 300 هزار تن در سال، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دومین راکتور بزودی وارد مدار می شود.
مدیرعامل پتروشیمی مهاباد با اشاره به مشکلات دریافت کاتالیست، گفت: فعلا با کاتالیست مشابه چینی تولید را انجام می دهیم در حالیکه نمی توانیم روی این کاتالیست حساب کافی داشته باشیم اما با توجه به این که پتروشیمی لرستان که مانند برادر بزرگمان است در همین شرایط با 2 راکتور تولید دارد، از ماه آینده دومین راکتور را وارد مدار تولید می کنیم.
به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی مهاباد‌‌‌‌‌‌ به منظور توسعه تولیدات پتروشیمیایی در کشور و ایجاد کار و اشتغال و تولید مولد و همچنین توسعه صادرات پتروشیمیایی و استفاده بهینه از منابع گازی کشور و ایجاد ارزش ساخته شده است.
طرح احداث شرکت پتروشیمی مهاباد در سال1381 تصویب و فعالیت های مهندسی طرح در سال 1386 و کارهای ساختمانی آن در اوایل سال 1389 آغاز شد. این مجموعه در خرداد ماه سال جاری به دست دکتر روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

۸ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۷۰۲