تولید پلی پروپیلن با کاتالیست های ایرانی

تولید پلی پروپیلن با کاتالیست های ایرانی
تولید گرید پلی پروپیلن در واحد دمو با استفاده از کاتالیست تولید شده در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از مهمترین فعالیت های پژوهشی در صنعت پتروشیمی کشورمان است.
اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: این شرکت با بهره گیری از پژوهشگران و کارشناسان توانمند و متخصص به دنبال نوآوری و توسعه در صنعت پتروشیمی ایران است ومهمترین برنامه های آتی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی انجام پروژه های پژوهشی مطابق برنامه های موجود تا نیل به فناوری در آینده است.
وی افزود: اهداف و برنامه های مختلفی برای تجهیزات و واحدهای ست آپ، پایلوت و دمو شرکت در نظر گرفته شده است در همین راستا موارد مختلفی به دلیل اهمیت ان در دستاوردهای فناورانه شرکت در دستور کار قرار دارد.
قنبری ادامه داد:تولید گرید پلی پروپیلن در واحد دمو با استفاده از کاتالیست تولید شده در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و تولید گرید PE100 در واحد دمو پلی اتیلن با استفاده از کاتالیست تولید شده با دانش فنی پژوهش و فناوری پتروشیمی از مهمترین برنامه های آتی به شمار می رود.
وی با بیان این که اعمال برخی از بهینه سازی ها در واحد دموی PVM و راه اندازی  واحد بر اساس نتایج حاصله از پروژه های پژوهشی اخیر و همچنین نهایی نمودن قرارداد واگذاری دانش فنی و مشارکت در تولید برخی از کاتالیست های پرمصرف صنعت پتروشیمی از دیگر برنامه های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است گفت: در واحد دمو پلی پروپیلن که در سال جاری راه اندازی شد اهداف  و برنامه های مختلفی برای این  واحد در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تصریح کرد: برای واحد دمو پلی اتیلن سنگین نیز موارد متعددی برنامه ریزی شده است که می توان به تولید گرید پایپ پلی اتیلن از نوع PE100 سه راکتوره سری با کاتالیست THS.، چندین مورد تست کاتالیست SAC به منظور تولید گریدهای مختلف در پایلوت که ادامه آن در دست اقدام است اشاره کرد.
قنبری با اشاره به این که تولید گرید تزریقی پلی اتیلن HC7260 موازی تک راکتوره با کاتالیست THS.وهمچنین ساخت کاتالیست THT بازل به منظور ارزیابی کارآیی واحد کاتالیست سازی وتولید گرید فیلم در دستور کار قراردارد گفت: به دنبال کسب دانش روزجهان هستیم.
وی اظهار کرد: کشورهای پیشرفته و توسعه یافته همچنین شرکت های بین المللی، تجارب مختلفی را جهت انتقال فناوری و ارتقا توانمندی فناوری خود پیش روی گرفته اند و بسیاری از این روش ها با سعی و خطاهای زیادی مواجه بوده است که با بررسی نتایج آن می توان دستاوردهای مثبتی را جمع بندی نمود.
قنبری تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه می توانند درس های پرارزشی از تجربه موفقیت ¬آمیز بعضی از کشورهای صنعتی و تازه صنعتی شده در امر توسعه فناوری و صنعتی بگیرند.
وی با بیان این که تجربه موفقیت آمیز این کشورها نشان داده است که فراگیری و انتقال گسترده فناوری های مناسب و مدرن به این کشورها آنها را قادر می سازد تا بر بهره وری خود بیافزایند و منجر به توسعه سریع صنعتی این کشورها می شود. به همین منظور در راستای تعاملات بین المللی اقدام به برقراری و ایجاد فرصت های جدید کرده ایم تا بتوان بر آن مبنا یک شبکه گسترده از تعاملات را ایجادکرد. 
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: درراستای تعاملات بین المللی می توان به امضای چندین قرارداد و تفاهمنامه بین المللی با شرکت های فوخس، پ پ پ اینترنشنال، لینده، اکسنز، آی پی اف و بی. آ. اس. اف می توان اشاره کرد وهم اکنون با دیگر شرکت هایی از چین، امریکا، ایتالیا، فرانسه، روسیه و غیره نیز مذاکراتی را برای همکاری مشترک در دستور کار داریم و روح حاکم بر کلیه مذاکرات، همکاری پژوهشی و حذف خرید لیسانس های خارجی است.
۱۲ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۵۵۵