کف عرضه ۱۶ محصول شیمیایی در بورس به تصویب رسید

پتروتحلیل- کف عرضه ۳۵ گرید محصول پتروشیمی برای عرضه در بورس کالای ایران توسط شورای رقابت به تصویب رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، طی ۵ هفته و براساس توافقات، کف عرضه ۳۵ گرید پتروشیمی برای عرضه در بورس به تصویب رسیده که حداقل عرضه ۱۶ محصول شیمیایی در هر هفته به شرح زیر است.

کف عرضه محصولات پتروشیمی در شورای رقابت با استناد به آمار عرضه، تقاضا و میزان رقابت ها در ۵ ماه ابتدای امسال تعریف شده است.

محصولات شیمیاییکف عرضه (تن در هفته)
استایرن مونومر۳۵۰۰
SBR۳۰۰
اسیداستیک۸۰۰
اسیدترفتالیک۲۵۰
ایزوبوتانول۲۵۰
بنزن۷۰۰
TDI۳۰۰
دی اتانول آمین۱۵۰
دی اتیل هگزانول۱۲۵۰
دی اتیلن گلایکول۳۰۰
زایلین مخلوط۵۰۰
سودکاستیک۷۵۰۰
کریستال ملامین۲۵۰
منواتیلن گلایکول۱۲۰۰
منومر وینیل استات۶۰۰
ارتوزایلین۱۰۰۰

همچنین براساس اعلام شورای رقابت؛ در شرایط اضطرار، مانند توقف تولید ناشی از حوادث فنی و غیر مترقبه و با تأیید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و اطلاع کارگروه، رعایت حداقل عرضه مصوب کارگروه تا زمان رفع مشکل الزامی نخواهد بود. در این گونه موارد میزان عرضه جبرانی توسط کارگروه تخصصی مشترک شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و بورس کالا تعیین شده و به اطلاع کارگروه متشکل در شورای رقابت می‌رسد تا حسب مورد بررسی‌های لازم صورت گیرد. همچنین هر شرکت پتروشیمی می‌تواند حداکثر تا ۳۰ درصد از حداقل عرضه‌ی مشخص شده را به صورت سلف عرضه کند. براسای این گزارش، حداکثر مدت زمان سررسید سلف عرضه شده یک ماهه است و همچنین کارگروه اقدام به تعیین حداقل عرضه‌ی گروه‌های کالایی(بجز موارد خاص) می‌کند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین‌کننده‌ی گرید مورد نیاز بازار و شرکت تولیدکننده‌ی آن است.

۱۲ دی ۱۳۹۵ ۱۶:۳۷
تعداد بازدید : ۴۲۰