افق های جدید مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در تونس ترسیم شد

افق های جدید مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در تونس ترسیم شد
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تحولات به وجود آمده در کشور تونس و ابراز علاقمندی برای توسعه زمینه های همکاری فیمابین در کلیه حوزه های اقتصادی- تجاری و سرمایه گذاری برفعال شدن بخش های خصوصی دو کشور تاکید کرد .

به گزارش شاتا ، دکتر "مهدی غضنفری " در دیدار با " محمد الامین الشخاری" وزیر صنایع تونس در تونس ، تحولات مثبت در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و بیداری کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت : با تعامل وهمکاری بیشتر می توان از فرصت های جدید در منطقه بهره برد .

وی همچنین بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب مردم تونس واعلام حمایت ایران از تلاش های آنان برای حفظ استقلال خود تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورهای اسلامی به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا قائل است .

دکتر غضنفری همچنین با ابراز خرسندی از روابط استراتژیک میان دو کشور گفت: با فعال تر کردن بخش های خصوصی ایران و تونس می توان زمینه همکاری ها را توسعه داد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد تا اسناد یازدهمین اجلاس کیسیون مشترک همکاری ها به افزایش مبادلات تا سطح 500 میلیون دلار کمک کند .

دکتر غضنفری عنوان کرد : بخش خصوصی دو کشور می توانند در زمینه هایی مانند صنایع غذایی ، واگن سازی ، ساخت نیروگاه و جاده، دارو و بهداشت، نفت و پتروشیمی، خودروسازی ، مسکن سازی، معدن، فولاد، مس ، آلومینیوم ، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی ،فعال شوند.

وی از اسناد و یادداشت های تفاهم یازدهمین کمیسیون همکاری به منزله جاده ای نام برد که برای رسیدن به مقصد نیازمند وسایل و امکانات مناسب حرکت است و دو کشور باید با مشارکت و همکاری زمینه حرکت سریع را فراهم کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به پیشرفت های ایران در عرصه های تکنولوژی و نانو تکنولوژی اشاره کرد و گفت که ایران آماده است با طرف تونسی در این زمینه ها همکاری کند و به جوانان انقلابی و تحصیل کرده تونسی آموزش بدهد.

همچنین وزیر صنایع تونس دراین دیدار گفت : تونس جدید گام های بلندی برای توسعه کشور در زمینه های صنعتی و تجاری برداشته و در حال حاضر به همکاری گسترده با کشورهای دوست و برادر به ویژه ایران نیازمند است .

" محمد الامین الشخاری" تصریح کرد : تونس آغوش خود را بر روی بخش های دولتی و خصوصی ایران گشوده است .

وزیر صنایع تونس گفت: همکاری های ایران و تونس می تواند وارد مرحله منطقه ای و بین المللی شود و موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی این امکان را فراهم می سازد که با یکدیگر قطبی صنعتی و اقتصادی تشکیل دهیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی ایران در عرصه اقتصادی ، تجاری و صنعتی تونس تشکیل کارگروه های مشترک برای پیشبرد و اجرایی کردن توافق های فی ما بین دو کشور را خواستار شد.

الشخاری تاکید کرد: حرکت ایران و تونس در توسعه وهمکاری های اقتصادی ، بازرگانی و صنعتی نباید به هیچ وجه متوقف شود بلکه باید با قاطعیت رو به جلو حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های ایران در انبوه سازی مسکن، مشارکت در طرح ساخت 30 هزار واحد مسکونی در تونس را خواستار شد

همچنین وزیر بازرگانی وصنایع دستی تونس در مراسم آغاز به کار یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور ، حجم و سطح روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور را کمتر از حد انتظار دانست و گفت : با توجه به تحولات جهان باید به سرعت روابط و مناسبات دو کشور را افزایش دهیم .

"بشیر زعفوری" بر ضرورت و اهمیت فعال شدن بخش خصوصی ایران در تونس و در اولویت قرار گرفتن آن تاکید و گفت : توانمندی و ظرفیت های تونس فضایی خوب و امنی را برای سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و تجار ایرانی فراهم کرده و گسترش همکاری ها و روابط تونس جدید در عرصه های دو و چندجانبه با کشورهای دیگر موید این ادعا است.

وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس نیز با استقبال از گسترش همکاری ها و روابط ایران و کشور متبوعش در همه زمینه ها بویژه صنعتی و تجاری گفت: دستاوردهای هسته ای ایران را افتخاری بزرگ برای همه مسلمانان جهان می دانم و به آن می بالیم.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور را خواستار شد و بر حسن استفاده دو طرف از توانمندی های یکدیگر در زمینه های الکترونیکی ، مکانیکی ، صنایع غدایی، نساجی ، بسته بندی ، سیمان ، فولاد ، مصالح ساختمانی و روغن های صنعتی تاکید کرد.

زعفوری همچنین تبادل مستمر هیات های بازرگانی و صنعتی دو کشور را یادآورشد و افزود: مشارکت هر یک از طرفین در نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی نقش مهمی در توسعه روابط دارد.

۳۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۱:۰۶
تعداد بازدید : ۹۵۶