نامداران پتروشیمی جهان علاقه مند به حضور در ایران

نامداران پتروشیمی جهان علاقه مند به حضور در ایران
شرکت های صاحب نام فعال درصنعت پتروشیمی علاقه مند به حضور درطرح های توسعه ای کشورمان هستند.
حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر ابراز علاقه شرکت های مختلف خارجی برای حضور درصنعت پتروشیمی ایران، اظهارکرد: شرکت های اروپایی، ژاپنی و کره ای تفاهم نامه های متعددی را برای مشارکت درتوسعه صنعت پتروشیمی کشورمان طی ماه های اخیر به امضا رسانده اند.
وی افزود: پس ازبرجام درخواست های زیادی را برای همکاری و مشارکت ازسوی شرکت های مختلف خارجی دریافت کردیم و تاکنون چندین تفاهم نامه و توافق نامه میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت های فعال در بخش خصوصی با طرف های خارجی به امضا رسیده است و می توان گفت که در دوران پسا برجام جهش درحضور خارجی ها را شاهد بوده ایم.
علیمراد ادامه داد: فضای ایجاد شده پس از برجام سبب شد تا صاحبان فناوری، دانش فنی و نیز سرمایه گذاران برای همکاری با صنعت پتروشیمی کشورمان پیشگام شوند و اکنون شاهد هستیم که خود شرکت های خارجی داوطلب حضور در ایران هستند.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که پیشتر شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمانت اجرای طرح ها را برعهده داشت گفت: پس از خصوصی سازی این شرکت هدایت ومعرفی ظرفیت ها و قابلیت های صنعت پتروشیمی و نیز معرفی فرصت های سرمایه گذاری را برعهده دارد.
وی یکی از اهداف و سیاست های مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی را استفاده از ابزارهای نوین مالی و بین المللی در امرتوسعه صنعت پتروشیمی خواند وافرود: جذب سرمایه گذاری های جدید و استفاده از فناوری های نوین مسیر توسعه صنعت پتروشسیمی را هموارخواهد کرد.
۱۵ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۴۷۹