ارتقای جایگاه پتروشیمی در اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی بسیج

ارتقای جایگاه پتروشیمی در اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی بسیج
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور در نشست فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج صنعت پتروشیمی، خواستار ارتقای جایگاه این صنعت در اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی بسیج شد.

به گزارش نیپنا؛ مرضیه شاهدایی با حضور در نشست فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج صنعت پتروشیمی که صبح امروز چهارشنبه (15 دیماه) در مشهد مقدس برگزارشد، بر نقش و محور قراردادن پتروشیمی به عنوان شاه کلید رشد و توسعه کشور، تاکید کرد.

متن کامل سخنرانی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مراسم بدین شرح است:

 «سلام و خیرمقدم عرض می کنم خدمت کلیه برادران و فرماندهان محترم بسیج صنعت پتروشیمی و از اینکه امروز در جمع شما عزیزان هستم خوشحالم . همه عزیزان استحضار دارند یکی از اهداف تشکیل بسیج مستضعفین درپنجم آذر سال 1358 دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب و جلوگیری از تهدیدات دشمنان خارجی و داخلی و همچنین بهره گرفتن از پتانسیل فراوان این نیروی مردمی در جهت سازندگی کشور و کمک به مردم در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه بوده است.

بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس با روحیه ایثارگری و انقلابی آنچنان درخشید که توانست با ارتش کلاسیک عراق و سایر متحدانش مقابله نماید و امروز نیز به عنوان یک نهاد مردمی و با تفکری برگرفته از روش و منش شهیدان انقلاب اسلامی فعالیت نماید.

بسیج یک تفکر و یک تشکل است و رشد و فراگیری این پدیده می تواند به تحول و دگرگونی بنیادین در اقتصاد ملی منجر شود. فرهنگ و تفکر بسیجی، فرهنگی سرشار از باورها و ارزش هایی است که می تواند چرخ اقتصاد را با ظرفیتی مضاعف به حرکت  درآورده و همچون گذشته کلید طلایی حل مشکلات در عرصه های مختلف از جمله بهبود فضای کسب و کار و توسعه کارآفرینی در کشور باشد. رمز این توانمندی را  می توان در ترکیب فرهنگ بسیجی با ارزش های اسلامی جست وجو نمود، و باید آن را در سازمان ها و جامعه نهادینه کرد.

در این نگرش و تفکر، بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نیست بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیاز های اساسی و حیاتی جامعه ، که با دیگر اجزای نظام باید هماهنگی و پیوند داشته باشد .

بسیج در صورتی می تواند جامع و فراگیر باشد که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شده باشد این نیاز ممکن است اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشد .

 از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بسیجی کسی است که در عمل، علاقه خود را به پیشرفت، گشترش و اقتدار نظام اسلامی و شان و منزلت مردم نشان دهد .

با توجه به نقش اقتصاد در پیشرفت و توسعه کشور و گشترش رفاه برای مردم وفادار نظام، نامگذاری هوشمندانه سالهای اخیر با عناوین اقتصادی به ویژه تاکید بر اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهمیت آن را نشان می دهد و همین امر مسئولیت سازمان ها و دستگاه های اجرایی را مضاعف می کند .

از جمله الزامات اقصاد مقاومتی می توان به صنعت پتروشیمی کشور اشاره کردصنعتی ارزش آفرین که مهمترین ویژگی های آن، کسب ارزش افزوده از نفت و گاز و همچنین ایجاد اشتغال از طریق صنایع تکمیلی به دلیل دسترسی به منابع غنی گاز و با قیمت رقابتی مناسب، دارا بودن سواحل مناسب برای ساخت بندرهای صادراتی، قرار گرفتن منابع گازی خوراک پتروشیمی در کرانه خلیج فارس، موقعیت جغرافیایی مناسب به لحاظ نزدیکی به بازارهای آسیا از جمله چین و هند و همچنین اروپا جهت صادرات و نیروی انسانی تحصیل کرده و جوان می باشد . بنابراین محور قراردان این صنعت به عنوان شاه کلید رشد و توسعه کشور، نشان از آن دارد که در فضای اقتصاد مقاومتی باید باور توانستن را درخود تقویت کنیم  و به واقعیت های پیش رو اهمیت دهیم .

بر این اساس با تکیه بر توان داخلی و نقش بسیج با داشتن نیروی عظیم انسانی و تلاش برای تربیت افراد متعهد و تأثیرگذار در صنعت پتروشیمی کشور و عزم مدیریت جهادی می توانیم زمینه های ارتقای جایگاه صنعت پتروشیمی در عرصه اقتصاد و توسعه را بیش از پیش فراهم سازیم .

در خاتمه ضمن تشکر از همه عزیزان برای حضور در این نشست، امیدوارم با نگرش بسیجی و فارغ از هرگونه وابستگی به جناح های مختلف، تمام تلاش خود را به پیشرفت و توسعه صنعتی را که در آن اشتغال بکار داریم، معطوف نمائیم و با رشد و توسعه صنعت، موجبات رشد و توسعه کشور و در سایه آن رفاه و آرامش را به ملت  شریف  ایران هدیه کنیم .

از خداوند بخشنده و مهربان عزت و سربلندی همگی را آرزو دارم .»

۱۵ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۴۸۰