شنیده ها از قیمت پی وی سی فرموسا در فوریه ۲۰۱۷

قاضای ضعیف پی وی سی در چین و در هفته آخر سال ۲۰۱۶ به هفته اول سال ۲۰۱۷ تعمیم پیدا کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت آتی پی وی سی نیز در سال جدید روندی کاهشی داشت.

به این ترتیب در سال جدید قیمت پی وی سی بر پایه استیلن ۱۲ دلار در هر تن کاهش یافت، در همین حال پی وی سی بر پایه اتیلن روند کاهشی شدیدتری داشت و در حدود ۲۵ تا ۶۵ دلار در هر تن بود.

یک تاجر در این رابطه گفت: با توجه به اینکه قیمت پی وی سی بر پایه اتیلن در هفته قبل شاهد کاهش کمتری نسبت به پی وی سی بر پایه استیلن بود، در این هفته عقب نشینی سریع تری انجام داد.

یک تاجر دیگر گفته است: اتیلن بر پایه استیلن نیز روندی کاهشی در پیش گرفته و با توجه به نزول قیمت های آتی پی وی سی در حال افت است. از سوی دیگر تقاضا نیز ضعیف است و بازیکنان بازار به حاشیه رانده شده اند.

از این رو اکثر بازیکنان این بازار انتظار دارند که روند نزولی پی وی سی تا بعد از سال نوی چینی بر همین منوال باقی بماند.

به این ترتیب قیمت وارداتی پی وی سی چین با ۱۰ دلار کاهش در هفته جاری ۸۶۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی گزارش شده است. یک تاجر اعلام کرد: ما در انتظار برای اعلام قیمت جدید از سوی فرموسای تایوانی هستیم. با این حال انتظار داریم که فعالیت ها در بازار پی وی سی از ماه مارس از سر گرفته شود. این در حالی است که برخی از شنیده ها از کاهش ۵۰ دلاری قیمت پی وی سی بر پایه استیلن توسط فرموسای تایوانی برای ماه فوریه حکایت دارد، برخی از تاجران این کاهش قیمت را با توجه به قیمت نفت خام و مونومر غیرمنطقی می دانند.

در همین حال قیمت پی وی سی داخلی با تحولاتی پس از افت قیمت های آتی روبه رو شد و احتمال می رود که قیمت های پی وی سی با اصلاح بیشتر روبه رو شود. از سوی دیگر بازیکنان بازار انتظار دارند که تا ۲۰ ژانویه بازار پی وی سی آرام باشد.

۲۰ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۵۲۶