صادرات نفت و میعانات گازی به بالاترین سطح بعد از انقلاب رسیده است

صادرات نفت و میعانات گازی به بالاترین سطح بعد از انقلاب رسیده است
معاون اول رئیس جمهوری به دستاوردهای برجام در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در کمتر از یک سال گذشته میزان صادرات نفت و میعانات گازی به بالاترین سطح در تاریخ پس از انقلاب رسیده است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه، ٢٧ دی‌ماه) به سالگرد امضا و اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های گذشته به بهانه تلاش ایران برای دستیابی به دانش هسته‌ای، فشارهای سنگینی بر ملت ایران وارد شد و کشور در سال‌های پایانی دولت گذشته شدیدترین تحریم‌های ظالمانه را تجربه کرد.

وی با بیان این که در همین یک سال سپری شده از برجام دستاوردهای فراوانی حاصل شده است، افزود: در زمان تحریم‌ها، یک میلیون بشکه نفت صادر می‌شد که در صورت ادامه تحریم‌ها این میزان نیز روز به روز کاهش پیدا می‌کرد، اما خوشبختانه با تلاش متخصصین کشور، پس از برجام، چاه‌های نفتی که متوقف شده بود فعالیت خود را از سر گرفت و ایران جایگاه خود را در بازار فروش نفت پیدا کرد.

جهانگیری تصریح کرد: تحریم‌های کشتیرانی نیز امروز برداشته شده و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به راحتی کالا جابه جا کند، بر اساس گزارش‌ها، امسال از نظر وزنی میزان صادرات و واردات کشور به بالای ١٠٠ میلیون تن رسیده است.

۲۷ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۸۴۳