طرح پتروشیمی لردگان به بیش از56درصد پیشرفت رسید

طرح پتروشیمی لردگان به بیش از56درصد پیشرفت رسید
پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان (شرکت کود شیمیایی اوره لردگان) تا پایان آذرماه به 56 درصد رسید.
به گزارش خبرنگار نیپنا، روند ساخت این طرح پتروشیمی با برنامه ریزی های انجام شده ادامه دارد و بیشتر سفارش های خارجی که قرار بود از سوی کشورهای اروپایی تامین شود خوشبختانه وارد کشور شده و درمحل طرح قرار دارند.
بر اساس این گزارش، کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیا عمده ترین تامین کنندگان تجهیزات این طرح هستند و به دلیل فاینانس چین پتروشیمی لردگان ملزم به خرید نیمی از تجهیزات طرح از این کشور است و نمایندگان کارفرما بطور منظم نظارت های لازم را بر روند ساخت تجهیزاتی که از این کشور وارد می شوند را دارند و افزون براین همکاری بسیار خوبی با سازندگان ایرانی نیز وجود دارد .
گفتنی است، ال سی پتروشیمی لردگان در بهمن ماه 93 باز شد اما درخرداد ماه 94 قرارداد موثرشد و تامین منابع مالی بر اساس برنامه در روند ساخت این طرح شتاب ایجاد خواهد کرد .
مجتمع شرکت کود شیمیایی لردگان در زمینی به مساحت 300 هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد (در فاصله 55 کیلومتری شهر لردگان و 2,7 کیلومتری روستای سندگان بالا) در حال احداث می¬باشد. این مجتمع به¬ دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و منابع گازی و نزدیکی به سه ¬خط لوله گاز کشوری و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.
تولید این مجتمع اوره و آمونیاک بوده و ظرفیت تولید سالانه آن 1073 هزار تن اوره و677 هزارتن آمونیاک است.
بخش عمده¬ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره درداخل مجتمع مصرف شده و 74 هزار تن به¬صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازاردر نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش ، محسن زارعی فر مدیرعامل پتروشیمی لردگان چندی پیش در گفتگو با خبرنگار نیپنا، گفت: بر اساس زمان بندی پیش می رویم و پیش راه اندازی طرح در نیمه دوم سال آینده آغاز می شود. 
مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به این که پتروشیمی لردگان از 520 میلیون یورو فاینانس چین استفاده می کند، اظهار کرد: پتروشیمی لردگان با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پیشرفت فیریکی خوبی دارد و بخش عمده تجهیزات نیز خریداری شده است.
وی با بیان این که قرار است که پتروشیمی لردگان خردادماه سال 1397 به تولید برسد، تصریح کرد: حدود 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این طرح پتروشیمی را خریداری کرده ایم و بیشتر آن ها نصب شده است.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با تاکید براین که خوراک طرح پتروشیمی لردگان، گاز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اظهار کرد: ایستگاه گاز احراز شده است و در زمینه تامین برق نیز با برق منطقه ای اصفهان قرارداد بسته ایم.
۲۷ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۱۴
تعداد بازدید : ۷۸۲