​شاهدایی خبر داد: تبدیل گازهای منواکسیدکربن به واحدهای اوره و آمونیاک

​شاهدایی خبر داد: تبدیل گازهای منواکسیدکربن به واحدهای اوره و آمونیاک
مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی کشور از ایجاد واحد اوره و آمونیاک عسلویه با استفاده از گازهای منواکسید کربن تولید شده در این منطقه خبر داد.

به گزارش نیپنا؛ مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (سه شنبه 28 دیماه) در دومین کنفرانس بین المللی مهندسی و تکنولوژی های سبز برای آینده پایدار که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: قرار است در منطقه عسلویه گازهای co2 که به هوا فرستاده می شود را جمع آوری و با استفاده از آن ها یک واحد اوره و آمونیاک احداث شود.

وی با بیان اینکه با سازمان محیط زیست در حال امضا تفاهم نامه ای هستیم که پیوست آن دارای تعریف  حداقل 20 پروژه است، افزود: این پروژه ها با کمک دانشگاه ها اجرایی می شوند.

مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی کشور باید از نفت به عنوان بزرگترین سرمایه کشورمان نام برد و افزود: واقعیت این است که نفت و گاز مهمترین رکن اقتصاد کشور ما محسوب می شوند و ما نیز امروز در جهت بهره برداری از منافع گاز رتبه یک را در جهان داریم؛ در هر حال باید از این منابع درست بهره برداری کنیم.
 
شاهدایی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در حوزه صنعت نفت و گاز تصریح کرد: این ارزش افزوده با توسعه صنعت پتروشیمی به دست می آید و ما ناگزیریم برای ادامه حیات این کشور به سمت توسعه این صنعت پیش برویم.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی هم دودکش و هم پساب دارد، اما باید آنها را اصلاح کنیم، اضافه کرد: حمایت از محیط زیست و توسعه پایدار از اولویت های اصلی و ضروری صنعت پتروشیمی است؛ البته در حال حاضر شرکت های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده، ولی پایش های لازم از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به اینکه در جهت اصلاح ساختار واحدهای قدیمی پتروشیمی اقدامات اساسی انجام شده، تصریح کرد: با توافق هسته ای و برجام خوشبختانه ارتباطات بین المللی خوبی شکل گرفته و در حال حاضر شرکت های پتروشیمی می توانند تکنولوژی مورد نیاز خود را در جهت اصلاح فرایندها وارد کنند و در این راستا هم قراردادهای خوبی منعقد شده است.

شاهدایی با اشاره به اینکه در جهت کاهش آلودگی هوا، بهبود فرایندها در حوزه انرژی و در حوزه پساب صنعتی پروژه هایی در حال انجام است، تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی در شرکت های پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون چند پروژه نیز اجرا شده و یا در حال اجرا هستند

احساس مسئولیت، یعنی حفظ محیط زیست

وی با گرامی داشت روز هوای پاک و با اشاره به این که حفظ محیط زیست به معنی احساس مسئولیت است، گفت:حفظ محیط زیست، یعنی حس مسئولیت نسبت به مردم و کشور.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ابراز امیدواری نسبت به ازدیاد دست آوردهای کنفرانس درحال برگزاری، گفت: توسعه پایدار پتروشیمی به معنی استفاده مفید از نیروی انسانی کشور و منابع در دست است.
شاهدایی با تاکید بر این که تمام معضلات محیط زیستی بشر از کشف نفت آغاز شد، گفتتکنولوژی نیز روز به روز تغییر کرده است و تکنولوژی امروز واحدهای پتروشیمی با تکنولوژی 50 سال قبل متفاوت است به گونه ای که برخی واحدها تکنولوژی خود را نسبت 5 سال گذشته نیز به روز کردند.

۲۸ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۵۱۴