پیش‌بینی نفت ۷۰ دلاری در سال ۲۰۱۷

پیش‌بینی نفت ۷۰ دلاری در سال ۲۰۱۷
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک پیش بینی کرد که در سال ۲۰۱۷ ثبات به بازار نفت برگردد. ونزوئلا هم ابراز امیدواری کرده که قیمت سبد نفتی این کشور در طی ماه های آینده به ۷۰ دلار افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک برای دومین بار در طی 2 ماه گذشته  در کاراکاس، با نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلادیدار کرد و از نقش «الهام بخش» مادورو در دستیابی به توافق کاهش تولید تمجید کرد.
 بارکیندو در کنفرانس خبری مشترک با بارکیندو اظهار داشت :«جناب رئیس جمهور ما همچنان خوش بین هستیم که با اجرای کامل و به موقع این تصمیم تاریخی بین ما و تولید کنندگان غیر عضو اوپک، وضعیت اقتصادهای ما در سال 2017 به میزان قابل توجهی بهبود یابد.»
وی افزود: «ثبات که در طی حدود 33 سال گذشته از بازار رخت بربسته بود، بر یک مبنای پایدار و به سود تولید کنندگان، مصرف کنندگان و اقتصاد جهانی باز خواهد گشت.»
مادورو نیز که کشورش در طی 22 سال گذشته تلاش های فراوانی را برای به ثمر رساندن توافق کاهش تلوید صورت داده است گفت، امیدوار است که این توافق به افزایش قیمت سبد نفتی ونزوئلا به 60 دلار در نیمه نخست و 70 دلار در نیمه دوم سال 2017 کمک کند.
 بارکیندو در این کنفرانس خبری افزود، ونزوئلا و نلسون مارتینز، وزیر نفت جدید این کشور نقشی محوری در کمیته جدید وزرای کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک برای نظارت بر اجرای توافق ایفا خواهد کرد.
۲۸ دی ۱۳۹۵ ۱۷:۱۵
تعداد بازدید : ۵۹۱