کارگاه معرفی قراردادهای جدید نفتی برگزار شد

کارگاه معرفی قراردادهای جدید نفتی برگزار شد
کارگاه معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی و ابعاد مالی و حقوقی این مدل قراردادی، با حضور نمایندگان شرکت‎های اکتشاف و تولید منطقه آسیای شرقی برگزار شد.

به گزارش شانا، پس از برگزاری کارگاه تشریح مدل جدید قراردادهای نفتی برای شرکت های روسی در آبان ماه امسال، این کارگاه هفته گذشته با حضور نمایندگان شرکت هایی از کشورهای چین، اندونزی، مالزی، ژاپن و تایلند در باشگاه کوشک برگزار شد.

غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: شرکت های فعال در زمینه اکتشاف و تولید در کشورهای آسیای شرقی علاقه مند بودند با برگزاری کارگاهی در جریان چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی کشورمان قرار گیرند.

وی افزود: در این کارگاه، مدل جدید قراردادی تشریح و به سئوالات و ابهامات حاضران پاسخ گفته شد.

بر اساس این گزارش، در آغاز به کار کارگاه " قراردادهای جدید نفتی در حوزه بالادستی" که ٢٨ دی ماه امسال برگزار شد، منوچهری به توضیحاتی در مورد شرایط ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها پرداخته و ضمن برشمردن مزیت های سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور، مدل جدید قراردادهای نفتی را معرفی کرده است.

در ادامه این نشست، محمد مصطفوی، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب وکار شرکت ملی نفت ایران درباره ابعاد مالی و اقتصادی این مدل قراردادی توضیح داده و سپس سیدحسن موسوی، ابعاد حقوقی قراردادهای جدید نفتی شامل ساختار ، نقش IOC ها در امضا و اجرای قرارداد و مسئولیت های هر یک از طرفین قرارداد را تشریح کرده است.

پیش از این، کارگاه معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی برای نمایندگان شرکت های روسی، ٢٧ آبان ماه امسال برگزار شده بود. در آن کارگاه،  هیئتی شامل معاونان و کارشناسانی از اتاق بازرگانی روسیه و شرکت‌هایی چون گازپروم، گازپروم نفت، لوک اویل، تات نفت، زاروبژنفت، روسنفت و ... حضور داشتند.

۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۲۹۴