برنامه بلندمدت کویت برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی

برنامه بلندمدت کویت برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی
ظرفیت تولید شرکت صنایع پتروشیمی کویت تا سال 2040 میلادی به 16 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی عرب تایمز آنلاین (arabtimesonline)، شرکت صنایع پتروشیمی کویت (PIC) به تازگی اعلام کرد که قصد دارد بر اساس راهبرد بلندمدت خود ظرفیت تولید پتروشیمی این شرکت را تا سال 2040 میلادی به 16 میلیون تن در سال افزایش دهد.
شرکت صنایع پتروشیمی کویت با اعلام برنامه بلندمدت خود عنوان کرد: در حال حاضر از ظرفیت تولید سالانه هشت میلیون تن محصولات پتروشیمی شامل سه میلیون تن کود شیمیایی، 2 میلیون تن محصولات الفینی و 2 میلیون تن محصولات آروماتیکی برخورداریم.
این شرکت همچنین اعلام کرد که برنامه یادشده موسوم به راهبرد 2040 (2040 strategy) با همکاری شرکت نفت کویت (KPC) اجرایی می شود. شرکت نفت کویت قرار است زمینه را برای افزایش سه برابری نیروی انسانی شرکت صنایع پتروشیمی کویت برای پروژه های آتی فراهم کند.
محمد الفرهود، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی کویت، می گوید: به لطف تلاش چشمگیر کادر آموزش دیده و با مهارت، سود خالص شرکت صنایع پتروشیمی کویت در سال مالی 2015-2016 حدود 431 میلیون دینار کویت برآورد می شود. رقمی که 141 درصد بالاتر از سال مالی پیش از آن و 263 میلیون دینار بالاتر از هدف گذاری 168 میلیون دیناری این شرکت بوده است.
وی جهش قابل ملاحظه سود خالص شرکت صنایع پتروشیمی کویت را عمدتا ناشی از خریداری شرکت ME Global توسط شرکت پتروشیمی ایکویت دانست. ایکویت یکی از زیرمجموعه های شرکت صنایع پتروشمی کویت به شمار می رود. ME Global از تولیدکنندگان عمده اتیلن گلایکول است.
۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۱۸
تعداد بازدید : ۳۳۶