ارتباط شعب فرانکفورت، رم و پاریس بانک سپه با ۵۷ هزار شعبه اروپایی

ارتباط شعب فرانکفورت، رم و پاریس بانک سپه با ۵۷ هزار شعبه اروپایی
عضو هیات مدیره بانک سپه گفت: سه شعبه ما در فرانکفورت، رم و پاریس فعالیت های ارزی قابل توجهی دارند و به سیستم تارگت ۲ متصل هستند و با ۵۷ هزار شعبه اروپایی ارتباط برقرار کرده و نقل و انتقال ارز انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی پرتوافکنان در یازدهمین همایش سراسری صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: بانک سپه در عرصه بانکداری بین المللی بین سیستم بانکی جز بانکهای پیشرو است.

عضو هیات مدیره با بیان اینکه بانک سپه اولین بانک تحریمی بود که با تدبیر مسئولین نظام سال گذشته از تحریم خارج شد تصریح کرد: به دلیل نقش آفرینی نظام بانکی و درآمدهای نفتی در اقتصاد، دشمن این دو حوزه را شدیداً نشانه گرفته است.

پرتوافکنان خاطر نشان کرد: محدود کردن فعالیت های بانکی در سطح بین المللی و کاهش درآمدهای نفتی و همچنین ایجاد وقفه به دلیل عدم ارتباط با بانکهای بزرگ جهانی جزو اهداف دشمن بود که با تدبیر دولت این مشکل برطرف شد.

وی در خصوص عملکرد بانک سپه قبل و بعد از تحریم ها یادآور شد: در سال 86 بانک سپه قبل از تحریم ها 7 میلیارد دلار گشایش اعتبار اسنادی و فعالیت ارزی داشت که بعد از رفع تحریم ها طی ده ماه گذشته حجم فعالیت های ارزی ما به 4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده ا ست.

عضو هیات مدیره ادامه داد: قبل از تحریم ها دارایی بانک سپه حدود 200 هزار میلیارد ریال بود که در حال حاضر به 762 هزار میلیارد ریال رسیده است.

پرتوافکنان با بیان اینکه تسهیلات پرداختی بانک سپه قبل از تحریم ها 140 هزار میلیارد ریال بود که به حدود 400 هزار میلیارد ریال رسیده،گفت: حجم قراردادهای ارزی بانک سپه به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است.

وی در خصوص فعالیت های ارزی شعب خارج از کشور بانک سپه اظهار داشت: سه شعبه ما در فرانکفورت، رم و پاریس فعالیت های ارزی قابل توجهی دارند و به سیستم تارگت 2 متصل هستند و با 57 هزار شعبه اروپایی ارتباط برقرار کرده و نقل و انتقال ارز انجام می دهند.

پرتوافکنان اضافه کرد: شعبه فرانکفورت بانک سپه نیازی به ارسال سوئیفت برای دریافت و پرداخت ها ندارد و نقل و انتقال وجوه را بدون دخالت سوئیفت و از طریق شبکه SEPA انجام می دهد.

عضو هیات مدیره گفت: حجم فعالیت های ارزی بانک سپه بین 15 تا 17 درصد کل نظام بانکی در کشور است.

وی همچنین به پروژه های ملی و زیربنایی که بانک سپه در آنها مشارکت دارد اشاره کردو افزود: بانک سپه از طریق شرکت سرمایه گذاری امید حدود 240 هزار میلیارد ریال پروژه ملی و استراتژیک در حوزه های نفت، نیروگاهی و معادن همچنین انتقال آب از خلیج فارس به معادن گل گهر و چادرملو تعریف کرده و در حال انجام دارد.

پرتوافکنان خاطر نشان کرد: بانک سپه در صنایع بالادستی که نیاز به حمایت بانک بوده است حضور جدی و اثرگذار دارد.

وی گفت: 40 درصد ظرفیت صنایع سیمان مرهون حمایت و کمک بانک سپه است.

عضو هیات مدیره در خصوص تسهیلات پرداختی به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: بانک سپه بزرگترین کنسرسیوم نظام بانکی کشور را با توافق 4 بانک دیگر مدیریت کرد وبالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون دلار در پالایشگاه گاز بیدبلند 2 سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با این طرح در صنعت گاز کشور شاهد تحول باشیم افزود: پالایشگاه گاز بیدبلند 2 یکی از اثرگذارترین طرح های ملی است که موجب رونق اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال زایی می شود.

پرتوافکنان با اشاره به اینکه بانک سپه در سه میدان مشترک نفت و گاز حضور جدی و اثرگذاری دارد خاطر نشان کرد: بانک سپه پروژه سروک آذر، حفاری دانا، صبای اروند و صبای کنگان را تامین مالی کرده است.

وی تاکید کرد: طی سه سال اخیر بانک سپه حضور پررنگی در پروژه های استراتژیک و زیربنایی کشور داشته و از طریق منابع صندوق توسعه ملی در زمره بانک هایی بوده که توانسته بیشترین رقم را بین سیستم بانکی جذب کند.

عضو هیات مدیره با اشاره به اینکه بانک سپه به تعهدات خود مبنی بر پرداخت تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط برای نیل به رونق اقتصادی خوب عمل کرده است اظهار داشت: این بانک 10 هزار میلیارد ریال برای 1120 واحد تولیدی تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش اختصاص داده که در حال حاضر بیش از 90 درصد آن پرداخت شده است.

پرتوافکنان با تاکید بر اینکه بانک سپه در بخش های مولد و کشاورزی تسهیلات زیادی پرداخت کرده افزود: تلاش می کنیم که با مدیریت صحیح منابع و مصارف، در اقتصاد کشور نقش آفرین و اثرگذار باشیم.

۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۰۹
تعداد بازدید : ۳۹۷