آغاز صادرات آنیلین پتروشیمی کارون به هند

آغاز صادرات آنیلین پتروشیمی کارون به هند
دو محموله آنیلین تولیدی درفاز دوم مجتمع پتروشیمی کارون به کشور هند صادرشد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، رییس بهره برداری مجتمع  پتروشیمی کارون امروز دوشنبه(4 بهمن ماه) درحاشیه بازدید خبرنگاران از پتروشیمی کارون با اشاره به راه اندازی موفق فاز دوم این مجتمع از صادرات دو محموله ۵۰ و ۱۶ تنی آنیلین به هند خبر داد و اظهارکرد: هنوز صادرات محصولات MDI نداشتیم اما در داخل پیش فروش این محصول را انجام داده ایم.

 واحد MDI کارون در خاورمیانه بی همتاست

رییس بهره برداری پتروشیمی کارون به راه اندازی فاز ۲ بدون حادثه اشاره کردو گفت: واحد تولید MDI که در خاورمیانه بی همتا است، یک ماه است که به طور کامل راه اندازی شده و تا ۱۱۰ درصد ظرفیت تولید داشته است.
محمد میری  ،با بیان این که ظرفیت واحد MDI سالانه ۴۰ هزار تن است، افزود: محصولات این واحد در صنایع خودرو، چسب سازی و داروسازی استفاده می شود.
رییس بهره برداری پتروشیمی کارون در ادامه یادآور شد: پتروشیمی کارون تکنولوژی هایتک TDI و MDI را از شرکت کماتور سوئد اخذ کرده، این شرکت در گذشته و پیش از تشدید تحریم ها در پتروشیمی کارون شریک بوده است.

به گزارش نیپنا، واحد های نیتروبنزن، آنیلین، PMA، PMI و MDI از بخش های پتروشیمی کارون هستند. این شرکت اولین تولید کننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است.
شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1381 تاسیس و در اسفند ماه 1387 رسماً افتتاح شد. پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.
محصول اصلی این شرکت 40هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است. محصولات و خدمات شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی شده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد. این شرکت همچنین اسید کلریدریک (HCl) و آب ژاول (NaClO) را نیز به عنوان محصول جانبی تولید می کند.

۴ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۴۱۷