افزایش تولید واحد تفکیک میعانات گازی پتروشیمی بندر امام

واحد تفکیک میعانات گازی شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام ، با تولید بیش از 2 میلیون تن محصولات گازی نسبت به مدت مشابه سال قبل، شش درصد افزایش تولید را محقق کرد.
به گزارش نیپنا، شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام سال گذشته در واحد تفکیک میعانات گازی (NF) وابسته به شرکت فرآورش بندرامام محصولاتی از قبیل اتان ، پروپان،بوتان و پنتان به میزان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن تولید کرده است که این تولید با افزایش شش درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ، به بیش از 2 میلیون تن تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش ، این دستاورد در حالی محقق می شود که در بین محصولات واحد تفکیک میعانات گازی ،پروپان با تولید بیش از ششصد هزار تن ، بیشترین حجم تولید را به خود اختصاص داده است.
این گزارش می افزاید: از مهم ترین اقدام های انجام شده درواحد تفکیک میعانات گازی پتروشیمی بندر امام در سال جاری می توان به استمرار تولید ، کاهش توقف های تولیدی در واحد NF3 وهمچنین بازسازی واحدهای NF1 و NF2 اشاره کرد که این اقدامات در افزایش تولید نقش به سزایی داشتند.
بر پایه این گزارش ، مجتمع پتروشیمی بندرامام دارای سه شرکت تابعه تولیدی به نام های فراورش، بسپاران و کیمیا است که شرکت فرآورش بندرامام دارای واحد های تولیدی الفین (OL)، آروماتیک (َ AR) ،پارازایلین(PX)‌ ،تفکیک میعانات گازی (NF) ، بازیافت اتان و پروپان ، همچنین واحد تسهیلات عمومی و ترمینال متمرکز بارگیری است.
۵ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۴۹۲