عبور تالار نفت و پتروشیمی از ۱۴۷ میلیارد ریال در ۱۰ ماه امسال

پتروتحلیل- طی فعالیت ۱۰ ماهه بورس کالای ایران، افزون بر ۲۸ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد ریال در بازارهای مختلف بورس کالای ایران و در قالب معاملات فیزیکی، اوراق سلف استاندارد و گواهی سپرده کالایی به صورت نقدی، سلف و نسیه داد و ستد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر حجم با رشد ۴۲ و از نظر ارزش با رشد ۸۷ درصدی مواجه شد.

به گزارش «روابط عمومی بورس کالای ایران»، طی ده ماه سالجاری افزون بر ۱۱میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد ریال در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که از نظر حجم  معاملات بخش فرآورده های پتروشیمی با رشد ۳۱ درصد و و بخش فرآوردهای نفتی با رشد ۷.۹۱ درصدی همراه شد.
بیشترین حجم معاملات در تالار محصولات پتروشیمی به پلیمری ها اختصاص یافت به طوری که این محصولات با حجم ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار تن و ارزش  ۷۹ هزار میلیارد ریال معامله شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر حجم و ارزش رشد ۳۱ و ۳۳ درصدی را تجربه کرد.
در گروه مواد شیمایی نیز طی دوره ده ماه، معامله ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی به ارزش بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال ثبت شد. این گروه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ ، رشد ۲۵ و ۳۶ درصدی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
در تالار فرآورده های نفتی نیز ۴ میلیون و ۱۶۸ هزار تن قیر به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به فروش رفت که از نظر حجم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۶۰ درصدی برخوردار بود. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به داد و ستد ۲۹۵ هزار تن گوگرد، ۲.۶ میلیون تن وکیوم باتوم، ۸۴۰ هزار تن لوب کات ، ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن سلاپس واکس و ۴۰ هزار و ۶۱۲ تن عایق رطوبتی اشاره کرد

۵ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۳۸
تعداد بازدید : ۳۹۳