حمایت مجلس از جمع آوری فلرهای منطقه عسلویه

حمایت مجلس از جمع آوری فلرهای منطقه عسلویه
حدود 90 درصد از فلرهای منطقه عسلویه تا پایان برنامه ششم توسعه قرار است که جمع آوری شود و در این مسیر مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت نفت و دیگر نهادهای ذیربط از این امرحمایت می کند.
سکینه الماسی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه، در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا از مصوبه برداشته شدن 90 درصدی فلرهای مناطق ویژه تا پایان برنامه ششم توسعه و برگرداندن گاز آن به چرخه تولید و همچنین کلنگ زنی اولین طرح رفع فلرینگ درمنطقه عسلویه خبر داد.
وی ادامه داد: به عنوان نماینده کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق حضور دارم و یکی از موضوعات مطرح شده در این کمیسیون معضل فلرینگ در مناطق ویژه انرژی به ویژه منطقه عسلویه است .
عضو کمیسیون انرژی افزود: در این جلسات مصوب شده است که دولت یعنی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی موظف است تا پایان دوره برنامه ششم توسعه یعنی طی 5 سال آینده 90 درصد از فلرهای مناطق ویژه را برداشته و گاز آن را به چرخه تولید برگرداند تا فاکتورهای کنترل محیط زیستی در مناطق ویژه انرژی رعایت شود.
وی اظهارکرد: جلسات این کمیسیون با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، دولت، دیوان محاسبات ، نمایندگان مجلس برگزار می شود و باید تلاش کرد تا موضوع فلرینگ را از  تمامی جوانب مورد ارزیابی قرار داد و در تمامی مراحل پژوهشگرها و نخبگان مرکز پژوهش های مجلس نطقه نظرات کارشناسی و فنی را در اختیار کمیسیون قرار می دهند.
نماینده مردم عسلویه افزود :در حال حاضر تکنولوژی بدون فلر در کشور وجود ندارد و باید این تکنولوژی از کشورهای دیگر خریداری و وارد شود. این در حالی است که در گذشته اقدام های خوبی صورت گرفته شده و بسیاری از واحدهای پتروشیمی از این مسئله استقبال می کنند.
وی ادامه داد: قصد داریم همایشی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان، دکتر تندگویان و نمایندگانی از وزارت نفت در زمینه افزایش توانمندی جوامع محلی در زمینه HSE و محیط زیست در عسلویه برگزار کنیم و در حاشیه این همایش موضوع افتتاح یکی از لاین های برداشتن فلرینگ در منطقه عسلویه را قطعی کنیم.
۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۰۶
تعداد بازدید : ۴۸۶