محموله های پلی پروپیلن ایران محدود شد

پتروتحلیل- در ترکیه قیمت پلی پروپیلن در هفته جاری افزایش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که برای ماه فوریه تخصیص ها از خاورمیانه، هند، ایران و مصر محدود گزارش شده است.

یک تولیدکننده هندی گزارش داد: به دلیل تعمیر و نگهداری خطوط در ماه گذشته غایب بوده است. این در حالی است که خط تولید پلی پروپیلن نساجی در حال بازگشت به تولید است. قیمت پلی پروپیلن در ترکیه ۱۱۰۰ دلار در هر تن سی آی اف با ۳ درصد عوارض گمرکی و پول نقد برای محموله های فوریه و مارس گزارش شده است.

یک تولیدکننده جهانی گفته است: در عربستان قیمت پلی پروپیلن نساجی ۱۰۵۰ دلار در هر تن سی آی اف با ۶٫۵ درصد عوارض و پول نقد گزارش شده است. همچنین قیمت الیاف ۱۰۸۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن با شرایط یکسان عنوان شده که ۲۰ دلار گران تر از هفته قبل بود. این در حالی است که تقاضا برای قیبر بهتر از گریدهای دیگر گزارش شده است.

در همین حال قیمت ایران ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر تن افزایش یافت و به ۱۰۶۰ تا ۱۰۷۰ دلار در هر تن رسید، برای فیبر قیمت ۱۱۲۰ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن CPT با ۶٫۵ درصد هزینه گزارش شده است. همچنین در ترکمنستان نیز قیمت در محدوده ۱۰۵۰ دلار در هر تن است. محموله های روسیه نیز ۱۰ دلار افزایش نرخ داشته و حدودا ۱۰۴۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن گزارش شده اند، برای فیبر هم قیمت ۱۰۹۰ دلار در هر تن سی آی اف و به صورت ثابت با ۶٫۵ درصد هزینه عنوان شده است.

این در حالی است که عدم تامین راحت پلی پروپیلن و انتظار افزایش قیمت قراردادهای مونومر در اروپا، احتمالا پس از تعطیلات سال نو چینی راه را برای افزایش قیمت از سوی فروشندگان هموار کند. این در حالی است که در ترکیه افزایش قیمت ها آغاز شده است.

۹ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۳۵۰