خط کشتیرانی بین سوهار عمان و چابهار برقرار می شود

خط کشتیرانی بین سوهار عمان و چابهار برقرار می شود
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان گفت، کشورش یک خط کشتیرانی بین سوهار عمان و چابهار ایران برقرار خواهد کرد که یک راه ارتباطی بازرگانی بین دو کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مسقط دیلی، سعید بن صالح الکیومی، رئیس اتاق بازرگانی و  صنایع عمان در جریان نشست فعالان تجاری ایران و عمان گفت، روابط تجاری بین ایران و عمان باید ارتقا یابد و تمایل مشترکی برای ارتقاء فعالیت های اقتصادی وجود دارد.

وی در این نشست که در حاشیه نمایشگاه ایران کانتری سولو در عمان برگزار شد گفت، در سال 2014 بیش از 100 تاجر و سرمایه گذار از عمان به ایران سفر کردند، اما روابط تجاری ایران با سایر کشورها قوی تر است.

کیومی بر اهمیت تقویت روابط تجاری بین دو کشور و برطرف کردن موانعی پیش روی توسعه روابط تاکید کرد. کیومی همچنین اظهار داشت، عمان ثبات سیاسی و امنیت لازم و همچنین قوانین تسهیل کننده برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران ایرانی در این کشور را داراست.

وی افزود، عمان یک خط کشتیرانی بین سوهار عمان و چابهار ایران برقرار خواهد کرد که یک راه ارتباطی بازرگانی بین دو کشور خواهد بود. مهندس شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران هم در این نشست تاکید کرد که روابط بین ایران و عمان از اهمیت برخوردار است.

وی افزود، مقامات ایرانی امیدوارند که بر موانع موجود در زمینه مبادلات تجاری، بانکی و بیمه ای فائق آیند.

غلامرضا دهقان، عضو هیئت مدیره و معاون تجاری شرکت شهاب توشه ایران گفت: «این نمایشگاه موجب گسترش ارتباطات خوب بین ایران و عمان برای توسعه روابط تجاری خواهد شد. این نمایشگاه موجب تقویت همکاری ها و ارتباطاتی می شود که می تواند منجر به افزایش فعالیت های تجاری بین دو کشور گردد.»

۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۶۰۸