لوک اویل به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های انرژی خاورمیانه به ویژه ایران است

لوک اویل به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های انرژی خاورمیانه به ویژه ایران است
پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، همزمان با بازگشایی میدان های نفتی ایران به روی شرکت های بین المللی، شرکت انرژی لوک اویل (Lukoil PJSC) روسیه نیز به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در خاورمیانه و به ویژه ایران است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از بلومبرگ، «گتی الجبوری» رئیس منطقه خاورمیانه لوک اویل در دبی به خبرنگاران افزود: تا زمانی که در خاورمیانه پروژه های انرژی کم هزینه تری نسبت به روسیه وجود دارد، در این پروژه ها مشارکت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: ایران نیز یکی از اهداف این شرکت در زمان حاضر است و هم اکنون لوک اویل سرگرم گفت و گو با شرکت ملی نفت ایران در مورد میدان های نفتی «آب تیمور» و «منصوری» در غرب این کشور است.
الجبوری ابراز امیدواری کرد، این شرکت بتواند در نیمه نخست سال 2017 در مورد برنامه توسعه مشترک این میدان ها با ایران به توافق برسد. 
بلومبرگ نوشت، ایران که به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی برای توسعه بخش انرژی خود است، پس از لغو تحریم های هسته ای در ژانویه 2016 (دی 1394)، حدود 70 میدان نفتی و گازی را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی مشخص کرده است. 
به گفته رئیس منطقه خاورمیانه شرکت لوک اویل، این شرکت حجم فعالیت های خود را در عراق و مصر از طریق نمایندگی های عامل خود افزایش می دهد. 
در عراق نتایج اولیه مطالعات لوک اویل در 10 منطقه بسیار خوب بوده و این شرکت قصد دارد امسال یک یا 2 چاه دیگر در جنوب این کشور حفر کند. 
الجبوری افزود: لوک اویل در ابوظبی و کویت نیز در جستجوی فرصت های رشد است و در عربستان سعودی نیز یک پروژه سرمایه گذاری مشترک گازی با شرکت نفت آرامکو این کشور داشت که به دلیل اقتصادی نبودن استخراج ذخایر، در حال ترک آن است. 
به گزارش ایرنا، ایران در اواسط دی ماه امسال، ۲۹ شرکت نفتی بین المللی از جمله شرکت های بزرگی نظیر توتال و شل را برای شرکت در مناقصه های مربوط به پروژه های توسعه میادین نفت و گاز این کشور واجد شرایط دانست. شرکت های کوچک و متوسطی مانند لوک اویل روسیه و پتروناس مالزی نیز جزو این شرکت ها هستند.
تهران خود را برای برگزاری دور نخست مناقصه های مربوط به پروژه های توسعه میادین نفت و گاز در سه ماهه نخست سال 2017 آماده می کند.
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۴۰
تعداد بازدید : ۴۲۹