خبرهای کوتاه جهان انرژی در 24 ساعت گذشته

خبرهای کوتاه جهان انرژی در 24 ساعت گذشته
جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد رویدادهای مهمی از جمله فروش نفت سنگین در پی توافق اوپک، به تاریخ پیوستن زندگی با درآمدهای نفتی بدون مالیات در عربستان ، افزایش تولید نفت لیبی و برخی موضوع های دیگر بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،پس از توافق اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت و افزایش قیمت این کالا، گرایش به خرید نفت ترش یا سنگین که دارای کیفیت و قیمت پایین‌تر و گوگرد بالاتری است، در بازار افزایش یافته است. 

** واقعی بودن برنامه کاهش تولید نفت اوپک اثبات شد
مایک ویتنر رئیس تحقیقات کالا در موسسه تحقیقات انرژی «سوسایت جنرال» مستقر در نیویورک گفت: همه چیز نشان از کاهش چشمگیر تولید اعضای سازمان تولید کننده نفت (اوپک) دارد؛ تا هفته گذشته آمار و ارقام محدود شدن عرضه تولیدکنندگان تنها شاهد این موضوع بود، اما اکنون کاهش میزان رفت و آمد نفتکش‌ها نیز افت تولید نفت را تایید می‌کنند.

**با افت درآمدهای نفتی عربستان زندگی بدون پرداخت مالیات در این کشور به تاریخ می‌پیوندد
در پی سقوط قیمت‌های جهانی نفت در دو سال گذشته و تلاش عربستان برای جبران افت درآمدهای نفتی، دولت این کشور تصویب کرد که از این پس شهروندان این کشور حاشیه خلیج فارس پنج درصد مالیالت برای برخی کالاها پرداخت کنند.

**تولید نفت لیبی به بیشترین میزان از سال 2014 میلادی رسید
سطح تولید نفت لیبی به 715 هزار بشکه در روز رسید که بیشترین میزان از سال 2014 میلادی به شمار می‌رود، دولت لیبی در نظر دارد به افزایش تولید در سال‌های آینده ادامه دهد و این میزان را در سال 2022 میلادی به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز برساند.

**پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی: تقاضای جهانی نفت در آینده نزدیک رکوردشکنی نمی‌کند
«فاتح بیرول» رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: روند صعودی مصرف نفت در کشورهای در حال توسعه همچنان ادامه دارد و تقاضا برای این کالا در آینده نزدیک به اوج خود نمی‌رسد.

**لایحه ایجاد بازار مشترک گاز در اتحادیه اقتصادی اوراسیا آماده شد
مجمع اقتصادی اوراسیا پیش نویس برنامه ایجاد بازار مشترک گاز را در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا آماده کرده است.

**برخورد دوکشتی حامل سوخت در هند سبب نشت یک تن نفت شد
انفجار یک نفتکش پس از برخورد با کشتی حامل ال پی جی (گازمایع)در خلیج بنگال در نزدیکی شهر چنای هند و نشت یک تن نفت کوره در آبهای این منطقه موجب تلف شدن شمار زیادی از ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها در این منطقه شد.

**درآمد حاصل از صادارت ال ان جی استرالیا به بیشترین حد خود رسید
صادرات ال ان جی (گازطبیعی مایع شده) استرالیا در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که درآمد حاصل از فروش آن در ماه نوامبر 2016 میلادی به رکورد یک میلیارد و 900 میلیون دلار رسید.

**وضع صنعت نفت کانادا بهتر می‌شود
اتحادیه خدمات نفت کانادا با توجه به افزایش خوش‌بینی‌ها در این صنعت، پیش‌بینی خود را از میزان حفاری‌ها در سال 2017 میلادی افزایش داد و ابراز امیدواری کرد میزان حفاری چاه‌های نفت امسال 23 درصد بیشتر شود.
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۳۹۰