مشارکت ورسالیس ایتالیا برای ساخت یک مجموعه پتروپالایشی در الجزایر

الجزایر با همکاری شرکت ورسالیس ایتالیا یک مجموعه بزرگ و متنوع تولید محصولات پالایشی و پتروشیمی احداث می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت نفتی سوناطراک الجزایر و شرکت ورسالیس ایتالیا به تازگی یک تفاهم نامه همکاری را به منظور انجام مطالعات امکان سنجی برای احداث یک مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه در الجزایر به امضاء رساندند. ورسالیس شاخه صنایع شیمیایی شرکت انی ایتالیا محسوب می شود.
این تفاهم نامه به دنبال قرداد همکاری امضاء شده میان شرکت انی و سوناطراک در ماه نوامبر سال گذشته میلادی عقد شد. تفاهم نامه یادشده با هدف توسعه صنایع هیدروکربنی الجزایر و افزایش تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا در این کشور به امضاء رسید و قرار است با تکمیل مطالعات امکان سنجی، یک یا چند تاسیسات پتروشیمی در مقیاس جهانی در الجزایر به بهره برداری برسد.
این تفاهم نامه همچنین فرصتی ایده آل را برای همکاری شرکت ورسالیس با یک شرکت یکپارچه نفتی فراهم می آورد. طی این پروژه  و در چارچوب کاری طرح های مشترک راهبردی (strategic joint projects) این شرکت ایتالیایی تجربیات صنعتی در حوزه اداره مجتمع های پتروشیمی بزرگ و فناوری های اختصاصی خود را در اختیار طرف الجزایری قرار می دهد.
شرکت انی بزرگترین شرکت صنعتی ایتالیا است و در زمینه های مختلفی نظیر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در 79 کشور جهان فعالیت دارد.
شرکت سوناطراک در سال ۱۹۶۳۳ میلادی به منظور بهره‌ برداری از منابع هیدروکربنی الجزایر توسط دولت این کشور تاسیس شد. این شرکت دارای شعبه ‌هایی در کشورهای لیبی، موریتانی، پرو، یمن و ونزوئلا است.

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۳۶۳