عبور استرالیا از قطر به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ال ان جی جهان تا ۲۰۲۰

عبور استرالیا از قطر به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ال ان جی جهان تا ۲۰۲۰
کارشناسان و تحلیل گران انرژی بر این باورند که استرالیا تا سال 2020 با پیشی گرفتن از قطر به بزرگترین تولید کننده ال ان جی جهان تبدیل خواهد شد.
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس 24 ، استرالیا قصد دارد با بهره برداری از ذخایر عظیم گازی خود طی سالهای آینده و پیشی گرفتن بر قطر به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده ال ان جی جهان تا سال 2020 تبدیل شود .

بر اساس این گزارش ، هفت پروژه از ده پروژه بزرگ ال ان جی جهان از سال 2007 میلادی تا کنون در استرالیا در حال اجرا است و استرالیا بیش از 183 میلیارد دلار برای اجرای این پروژه های بزرگ گازی سرمایه گذاری خواهد کرد .

بر این اساس ، کریس گراهام کارشناس ارشد موسسه وود مکنزی تاکید کرد با اجرای این پروژه های بزرگ گازی استرالیا تا سال 2020 میلادی از قطر پیشی خواهد گرفت و به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده ال ان جی جهان تبدیل می شود . قطر سومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد ، میزان ظرفیت تولید ال ان جی قطر در سال 2020 میلادی به بیش از 77 میلیون تن خواهد رسید .

قطر قصد دارد زودتر از موعد تعیین شده به این هدف برسد چرا که میزان تقاضای ال ان جی چین در سال گذشته بیش از سی درصد افزایش داشته است و میزان واردات ال ان جی هند نیز تا سال 2015 میلادی سه برابر خواهد شد .

استرالیا هم اکنون چهارمین تولید کننده بزرگ ال ان جی جهان به شمار می رود . اندونزی و مالزی پس از قطر دومین و سومین تولید کنندگان بزرگ ال ان جی جهان به شمار می روند .

۴ مرداد ۱۳۹۱ ۲۰:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۰۱۹