افزایش بی امان قیمت در بازارهای بالادست پلی استایرن

پتروتحلیل- افزایش بی امان قیمت در بازارهای بالادست آسیایی و اروپایی برای پلی استایرن، سبب رشد قیمت ها شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک سازنده پلی استایرن در کره جنوبی افزایش سنگین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلاری را برای پلی استایرن اعمال کرد، به طوری که قیمت پلی استایرن معمولی به ۱۵۵۰ دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم به ۱۶۰۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی رسید.

به این ترتیب پلی استایرن شاهد پرش قیمتی طی یک ماه گذشته بوده است و چشم انداز آینده بازار نیز مشخص نیست. با این حال قیمت پلی استایرن هند ثابت مانده و ۱۴۵۰ تا ۱۴۸۰ دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی و ۱۵۲۰ دلار در هر تن سی آی اف برای پلی استایرن مقاوم با ۳ درصد عوارض اضافی و به صورت نقدی گزارش شده است.

همچنین در ایران پلی استایرن معمولی ۱۲۸۰ تا ۱۳۲۰ دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۰ دلار در هر تن FCA با ۶٫۵ درصد عوارض اضافی در آغاز هفته جاری داد و ستد شده است.

یک منبع عربستانی هنوز حاضر به افشای قیمت پلی استایرن معمولی خود با توجه به قطع برق در خط تولید نشده است. این در حالی است که به پیشنهاد فروش آنها، احتمالا ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار در هر تن سی آی اف با ۶٫۵ درصد عواض اضافی و به صورت نقدی باشد.

این در حالی است که بوتادین و استایرن به شدت روندی صعودی دارند و در اروپا افزایش قابل توجهی را تجربه کردند. به این ترتیب قیمت پلی استایرن معمولی ۱۷۴۴ دلار و پلی استایرن مقاوم ۱۸۱۹ دلار در هر تن گزارش شده است.

این در حالی است که به احتمال زیاد در بلندمدت بازارهای خوراک پس از تعطیلات چین صعودی باشد. در همین حال واردات دسامبر پلی استایرن ترکیه به میزان ۷ درصد در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ سقوط کرده است.

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۳۷
تعداد بازدید : ۳۹۹