افزایش 40 درصدی تولید پلی اتیلن در ایالات متحده

افزایش 40 درصدی تولید پلی اتیلن در ایالات متحده
ظرفیت تولید پلی اتیلن در ایالات متحده با بهره برداری از طرح های جدید تا 40 درصد افزایش می یابد.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، جف وودبری، سخنگوی شرکت اکسان موبیل، به تازگی و ضمن اعلام نتایج عملکرد مالی سه ماهه چهارم این شرکت اعلام کرد: اکسان موبیل طرح های توسعه ای خود را در شهرهای بی تاون (Baytown) و مانت بلویو (Mont Belvieu) ایالت تگزاس مطابق برنامه تا نیمه دوم سال جاری میلادی تکمیل می کند.
وودبری افزود: عملیات احداث واحد کراکر اتان به خوبی در جریان است و همانطور که انتظار می رفت تا نیمه دوم امسال  راه اندازی می شود. این پروژه شامل یک واحد کراکر  بر مبنای خوراک اتان با ظرفیتی معادل یک میلیون و 500 هزار تن در سال است که در تاسیسات این شرکت واقع در بی تاون ایالت تگزاس به بهره برداری می رسد.
داده های منتشر شده توسط موسسه S&P Global Platts نشان می دهد که تاسیسات پتروشیمی اکسان موبیل در بی تاون می تواند سالانه یک میلیون و 180 هزار تن اتیلن تولید کند.
همچنین قرار است حداقل یک خط تولید پلی اتیلن در مجموعه پتروشیمی شرکت اکسان موبیل واقع در مانت بلویو، همزمان با واحد کراکر یادشده راه اندازی شود. انتظار می رود این مجتمع ظرفیت تولید پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین این شرکت را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد.
بر اساس اعلام اکسان موبیل، پروژه بی تاون با هدف بهره گیری از خوراک ارزان تر گاز طبیعی اجرایی می شود. 
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۳۱۲