صدور مجور برای احداث واحد متانول متوقف شد

صدور مجور برای احداث واحد متانول متوقف شد
مدیربرنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعلا مجوزی برای احداث واحدهای تولید متانول صادر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن کاررمایان پتروشیمی فرناز علوی مدیر برنامه  ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره صدور مجوز احداث واحدهای جدید اوره، آمونیاک و متانول در ایران، گفت: تاکنون فقط دو مجوز برای احداث واحدهای اوره و آمونیاک در صنعت پتروشیمی کشور صادر شده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در حال حاضر فقط مجوز ساخت یک واحد اوره آمونیاک در کرمانشاه و یک واحد اوره و  آمونیاک در منطقه چابهار صادر شده است، تصریح کرد: به استثنای این دو طرح مجوز جدیدی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی صادر نشده است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص صدور مجوزهای احداث واحدهای متانولی هم در کشور، توضیح داد: صدور مجوز جدید احداث واحدهای پتروشیمی متانولی فعلا ممنوع است.

علوی با بیان اینکه  فعلا شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجوزی برای احداث واحدهای تولید متانول صادر نخواهد کرد، یادآور شد: صرفا سیاست فعلی این است که سعی می‌کنیم متانول با زنجیره‌های پایین دستی در صنعت پتروشیمی اجرایی شود.

هم اکنون ظرفیت تولید اوره ایران به حدود 5.5 میلیون تن، آمونیاک به 4.5 میلیون تن و متانول به پنج میلیون تن رسیده که با بهره برداری از طرح های جدید صنعت پتروشیمی ظرفیت تولید متانول کشور به حدود 20 میلیون تن و ظرفیت تولید مجموع اوره و آمونیاک به 19 میلیون تن خواهد رسید و این یعنی اینکه نیمی از ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور صرفا به تولید سه محصول اوره، آمونیاک و متانول اختصاص می یابد.

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۴۳۲